85 kW και 270 Nm. Το e-Golf κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 85 kW / 115 PS. Από στάση ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας, με τον κωδικό EEM 85, αποδίδει εντυπωσιακή ροπή που φτάνει τα 270 Nm. Χαρακτηριστικές είναι και οι κορυφαίες του επιδόσεις: το Volkswagen e-Golf φτάνει τα 80χλμ σε μόλις 6.9δλ., ενώ τα πρώτα 100χλμ έρχονται σε μόλις 10.4δλ. Ένα ακόμα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του μοντέλου είναι και ο τρόπος εκκίνησης που πραγματοποιείται με απόλυτη ηρεμία και χωρίς καμία απολύτως καθυστέρηση. Στον ανοιχτό δρόμο η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 140χλμ/ώρα.
190 χλμ με μία μόνον φόρτιση της μπαταρίας. Η αυτονομία του αυτοκινήτου κυμαίνεται μεταξύ 130 και 190χλμ, ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου και το στυλ οδήγησης. Η αυτονομία του e-Golf βελτιστοποιείται χάρη στα 4 επίπεδα ανάκτησης ενέργειας αλλά και τα οδηγικά προφίλ, όλα στο βασικό εξοπλισμό
Μπαταρία ιόντων λιθίου
Η πλατφόρμα MQB έδειξε το δρόμο. Η 7η γενιά του Golf εξελίχθηκε εξ αρχής σαν μία έκδοση με δυνατότητα κίνησης από ηλεκτροκινητήρα. Χάρη στην πρωτοποριακή ευελιξία της νέας αρθρωτής πλατφόρμας MQB, πάνω στην οποία βασίστηκε ο σχεδιασμός του σημερινού Golf, η Volkswagen πέτυχε να ενσωματώσει με τρόπο που εξοικονομεί χώρο, την μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετώντας την μέσα σε ένα σταθερό πλαίσιο στο πάτωμα του αυτοκινήτου (κάτω από τις εμπρός και πίσω θέσεις και στο μέρος του κεντρικού τούνελ). Όπως και τα τμήματα του συστήματος κινητήρα/μετάδοσης, έτσι και η μπαταρία έχει εξελιχθεί από την ίδια τη Volkswagen.
264 κυψέλες που αποδίδουν 24.2 kWh. Το συνολικό βάρος του e-Golf φτάνει τα 1,585 κιλά, με 318 από αυτά να είναι το βάρος της μπαταρίας ιόντων λιθίου. Η συγκεκριμένη μπαταρία αποτελείται από 264 ανεξάρτητες κυψέλες, που ενσωματώνονται σε 27 στοιχεία (με 6 ή 12 κυψέλες το καθένα). Οι κυψέλες συνολικά έχουν ονομαστική τάση 323 V. Η μπαταρία, απόδοσης 24.2 kWh, διαθέτει σύστημα ελέγχου BMC (battery management controller), που πραγματοποιεί διαδικασίες διάγνωσης ασφαλείας παρακολουθεί τις λειτουργίες, και ρυθμίζει τη θερμοκρασία στο σύστημα μετάδοσης κίνησης της μπαταρίας (το ενδιάμεσο σύστημα παροχής ενέργειας στον κινητήρα). Όταν το αυτοκίνητο δεν χρησιμοποιείται ή στην περίπτωση ατυχήματος, διακόπτεται αυτόματα η παροχή ισχύος από την μπαταρία.
Ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου παροχής ισχύος (Power Electronics)
Από συνεχές σε εναλλασσόμενο ρεύμα. Η κεντρική μονάδα ελέγχου αποτελεί μέρος του συστήματος μετάδοσης. Παίζοντας το ρόλο συνδετικού κρίκου, αυτό το σύστημα ελέγχει τη ροή του φορτίου υψηλής τάσης μεταξύ του ηλεκτροκινητήρα και της μπαταρίας ιόντων λιθίου (εξαρτάται από την τάση της μπαταρίας η οποία κυμαίνεται από 250 έως 430 V). Κατά τη διαδικασία η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα μετατρέπει το συνεχές ρεύμα (DC) που είναι αποθηκευμένο στην μπαταρία, σε εναλλασσόμενο (AC). Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου διαθέτει τα παρακάτω εξαρτήματα: το κύκλωμα σύνδεσης της μπαταρίας με το σύστημα κίνησης, τον 3φασικό ηλεκτροκινητήρα, την υποδοχή σύνδεσης από τον μετατροπέα DC/DC σε ρεύμα για κύκλωμα 12V, και ένα σύνδεσμο για το διανομέα υψηλής τάσης.
Διαδικασία φόρτισης και εξοπλισμός
Πρίζα, wall box, ή σταθμός φόρτισης. Όπως και στο μικρότερο e-up!, έτσι και στο e-Golf υπάρχουν αρκετοί τρόποι φόρτισης της μπαταρίας: Η συμβατική μέθοδος, με το καλώδιο φόρτισης να συνδέεται με οποιαδήποτε οικιακή ηλεκτρική παροχή 230-volt. Με αυτό τον τρόπο η μπαταρία του e-Golf φορτίζεται με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), μέχρι το επίπεδο των 2.3kW. Εφόσον η μπαταρία είναι εντελώς άδεια, για μία πλήρη φόρτιση απαιτούνται έως και 13 ώρες. Το ηλεκτρικό Volkswagen φορτίζει και μέσω wall box, το οποίο τοποθετείται στο γκαράζ του σπιτιού σας. Επίσης σημεία φόρτισης με wall box βρίσκονται σε σταθμούς παρκινγκ. Με αυτό τον τρόπο το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας φτάνει τα 3.6 kW. Εφόσον η μπαταρία είναι εντελώς άδεια, (πρακτικά αδύνατο), για μία πλήρη φόρτιση απαιτούνται περίπου 8 ώρες. Υπάρχουν ωστόσο και δημόσιοι σταθμοί φόρτισης που «γεμίζουν» τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το επίπεδο των 3.6 kW. Το e-Golf διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό και την προετοιμασία να δεχθεί το συνδυαστικό σύστημα φόρτισης CCS (combined charging system), με τη χρήση ρευματοδότη συνεχούς ρεύματος DC. Σε αυτή την περίπτωση το Volkswagen μπορεί να φορτιστεί μέσω των ειδικών σταθμών συνδυαστικής φόρτισης (CCS) μέχρι το επίπεδο των 40kW, που εξασφαλίζουν στην μπαταρία ένα ποσοστό φόρτισης της τάξης του 80% σε περίπου 30 λεπτά. Στο e-Golf η έναρξη της διαδικασίας φόρτισης μπορεί να πραγματοποιηθεί – άμεσα ή σε προγραμματισμένη χρονική στιγμή – με το πάτημα ενός πλήκτρου δίπλα στην υποδοχή φόρτισης κάτω από το πορτάκι της «τάπας της βενζίνης.
Ηλεκτρομηχανική λειτουργία σερβόφρενων
Ο συνδυασμός του συστήματος πέδησης και της επιβράδυνσης μέσω του κινητήρα. Η Volkswagen εξέλιξε ένα ηλεκτρομηχανικό σύστημα ‘servo’ για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα. Με αυτό το σύστημα ενισχύεται η δύναμη πέδησης που ασκείται από τον οδηγό, κατά τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως λειτουργεί και το σύστημα υποπίεσης (σερβο) των συμβατικών αυτοκινήτων. Στην περίπτωση όμως του ηλεκτρομηχανικού μηχανισμού, το αποτέλεσμα επιτυγχάνεται μέσω της λειτουργίας που είναι γνωστή και σαν «μικτό φρενάρισμα»(‘brake blending’) – μία διαδικασία κατά την οποία ο ηλεκτροκινητήρας παράγει ο ίδιος χαμηλές δόσεις ροπής επιβράδυνσης, ενώ ισχυρότερη επιβράδυνση, επιτυγχάνεται χάρη στο συνδυασμό της δύναμης του ηλεκτροκινητήρα, και του συμβατικού υδραυλικού κυκλώματος πέδησης.