Δύο έως τέσσερα τοις εκατό χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2 – επιτυγχάνεται στους κινητήρες της Mercedes-Benz, που είναι εξοπλισμένοι με καινοτόμα πιστόνια χάλυβα σε συνδυασμό με περίβλημα από κράμα ελαφρού σιδήρου.
Με την πρώτη ματιά, ο συνδυασμός περιβλήματος αλουμινίου με πιστόνια από χάλυβα φαίνεται προβληματικός, διότι ο χάλυβας διαστέλλεται λιγότερο όταν θερμαίνεται σε σχέση με το αλουμίνιο. Επιπλέον, ο χάλυβας παρουσιάζει χαμηλότερη αγωγιμότητα στη θερμότητα και είναι πιο βαρύς – γι’ αυτόν το λόγο μέχρι σήμερα χρησιμοποιούνταν πιστόνια αλουμινίου.
Παρ όλ’ αυτά οι σχεδιαστές κινητήρων στη Στουτγάρδη κατάφεραν να μετατρέψουν αυτά τα μειονεκτήματα σε πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα, η μικρή διαστολή του χάλυβα όταν αυξάνουν οι λειτουργικές θερμοκρασίες, εξασφαλίζει ότι θα αυξάνεται ο κενός χώρος μεταξύ πιστονιού και περιβλήματος, κι έτσι ελαττώνεται η τριβή κατά 40 έως 50%. Παράλληλα, η μεγαλύτερη ανθεκτικότητα του χάλυβα εξασφαλίζει τη δυνατότητα σχεδιασμού ενός συνεπτυγμένου και ελαφρού πιστονιού. Τέλος, η χαμηλότερη θερμική αγωγιμότητά του, οδηγεί σε υψηλές θερμοκρασίες των συστατικών, κι έτσι βελτιώνεται η θερμοδυναμική αποδοτικότητα με μεγαλύτερη απόδοση ανάφλεξης και μειωμένο χρόνο καύσης.
Ωστόσο, τα πιστόνια χάλυβα που χρησιμοποιούνταν στο παρελθόν δεν ήταν αρκετά κατάλληλα για να συνδυαστούν με περιβλήματα κινητήρα από αλουμίνιο. Η Mercedes-Benz κλήθηκε να σχεδιάσει το πιστόνι από την αρχή. Τα χαλύβδινα πιστόνια με μοντέρνο σχεδιασμό, που χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά στον πετρελαιοκινητήρα V6 στην E 350 BlueTEC, φέρουν στη μαζική παραγωγή προστατευτικό περίβλημα αλουμινίου με επένδυση χιτωνίου κυλίνδρου NANOSLIDE . Πρόκειται για εκδόσεις υψηλής τεχνολογίας, που κατασκευάζονται από υψηλού βαθμού, ανθεκτικό χάλυβα. Αυτό αποτελεί μεγάλη πρόκληση για τον προμηθευτή πιστονιών, γιατί τα νέα πιστόνια υπερ-υψηλής αντοχής είναι απαιτητικά και κατά την παραγωγή.


