OPEL: Δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες εκπομπών ρύπων

Η Opel είναι πρωτοπόρος στην εφαρμογή του Euro 6d-TEMP, που περιλαμβάνει τη δοκιμή Πραγματικών Εκπομπών Ρύπων (Real Driving Emissions - RDE) με μέτρηση ρύπων σε δημόσιους δρόμους.

Η μάρκα έχει λανσάρει 85 νέους κινητήρες που ήδη πληρούν το μελλοντικό πρότυπο εκπομπών ρύπων. Στο προσκήνιο βρίσκεται η οικογένεια μοντέλων SUV, Opel X-family, με τα Crossland X, Grandland X και Mokka X. Με τη μετάβαση σε καθεστώς Euro 6d-TEMP, το Crossland X και το μεγαλύτερο συμπαγές SUV Grandland X φέρνουν μία νέα γενιά κινητήρων 1.5 Diesel στη γκάμα της Opel. Τόσο η κυλινδροκεφαλή όσο και ο στροφαλοθάλαμος κατασκευάζονται από κράμα αλουμίνιο, ενώ οι τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο ενεργοποιούνται από δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους.

Το Crossland X προσφέρει την έκδοση 102 hp των υπερτροφοδοτούμενων, τετρακύλινδρων κινητήρων με Start/Stop. Με μηχανικό εξατάχυτο κιβώτιο, η κατανάλωση καυσίμου[1] είναι 4,7 l/100 km στην πόλη, 3,5 l/100 km εκτός πόλης και 4,0 l/100 km με εκπομπές CO2 105 g/km στο μικτό κύκλο. Η μέγιστη ροπή των 250 Nm αποδίδεται στις 1.750 rpm.

Το συμπαγές SUV Grandland X προσφέρει την έκδοση 130 hp του 1.5 Diesel, με start/stop και έναν VGT turbocharger (τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας). Με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, η κατανάλωση καυσίμου είναι 4,7-4,7 στην πόλη l/100 km, 3,9-3,8 εκτός πόλης l/100 km και 4,2-4,1 l/100 km με εκπομπές CO2110-108 g/km στο μικτό κύκλο. Η μέγιστη ροπή των 300 Nm αποδίδεται μόλις στις 1.750 rpm.

Το Grandland X 1.5D διατίθεται επίσης με ένα προηγμένο οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο που προσφέρει όχι μόνον ομαλές αλλαγές αλλά και μέτρια κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων (4,5-4,4 στην πόλη l/100 km, 4,0-3,9 εκτός πόλης l/100 km και 4,2-4,1 l/100 km με εκπομπές CO2 109-108 g/km στο μικτό κύκλο).

Για βέλτιστη μετεπεξεργασία καυσαερίων, το σύστημα μείωσης εκπομπών ρύπων – που περιλαμβάνει έναν παθητικό οξειδωτικό καταλύτη/φίλτρο NOx, μπεκ ψεκασμού AdBlue, καταλύτη SCR και Φίλτρο Σωματιδίων Diesel – Diesel Particulate Filter (DPF) – αποτελεί μια ολοκληρωμένη μονάδα που τοποθετείται πολύ κοντά στον κινητήρα. Το φίλτρο NOx λειτουργεί σαν καταλύτης ψυχρών εκκινήσεων, μειώνοντας τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου σε θερμοκρασίες κάτω από το όριο ενεργοποίησης του SCR.

Με τη νέα μονάδα  των 1.5L και τον 177 hp 2.0 Diesel που υπάρχει ήδη (κατανάλωση καυσίμου στην πόλη 5,3-5,3 l/100 km, εκτός πόλης 4,6-4,5 l/100 km, μικτός κύκλος 4,9-4,8 l/100 km, 128-126 g/km CO2) και μοιράζεται το ίδιο σύστημα μείωσης ρύπων με τον κινητήρα 1.5, οι πελάτες του Grandland X μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο ισχυρούς, αλλά εξαιρετικά φιλικούς προς το περιβάλλον κινητήρες diesel.

Η βασική έκδοση του Grandland X διατίθεται με τον βενζινοκινητήρα 1.2 litre Direct Injection Turbo Pure Tech 96 kW/130 hp. Ο τρικύλινδρος κινητήρας,  περιλαμβάνει φίλτρο σωματιδίων βενζίνης – Gasoline Particulate Filter (GPF) και διατίθεται με εξατάχυτο μηχανικό ή οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Το SUV μπορεί να αναπτύσσει τελική ταχύτητα 188 km/h και να επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 10,1 δευτ. (κατανάλωση καυσίμου με μηχανικό κιβώτιο[1]: 6,1 l/100 km στην πόλη, 4,9-4,8 l/100 km εκτός πόλης, 5,3-5,2 l/100 km και 121-120 g/km CO2 στο μικτό κύκλο, κατανάλωση με αυτόματο: 6,1-6,0 l/100 km στην πόλη, 4,9-4,8 l/100 km εκτός πόλης, 5,3-5,2 l/100 km και 121-119 g/km CO2 στο μικτό κύκλο).