Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας μυρίζει…υδρογόνο
Το υδρογόνο αλλάζει άρδην τον χάρτη των εξηλεκτρισμένων σχεδίων, όντας η επόμενη στάση στις μελλοντικές μετακινήσεις.
Σεπτέμβριος 9, 2023 ΤεχνολογίαΗ ηλεκτροκίνηση αποκτά έναν εν δυνάμει στο μέλλον αντίπαλο. Την υδρογονοκίνηση, που παρά τα πισωγυρίσματα των μεγάλων κολοσσών και των αυτοκινητοβιομηχανιών δείχνει να πατάει τους τελευταίους μήνες σε στέρεο έδαφος, όπως μαρτυρούν και οι ανοδικές πωλήσεις. Τα νέα μοντέλα που φουλάρουν με υδρογόνο «ξεπετάγονται» ταχύτατα, ενώ κερδίζουν έδαφος τόσο με την τεχνολογική τους υπεροχή, όσο και με την μεγάλη αυτονομία τους, την ώρα που ο εφοδιασμός του πραγματοποιείται σε χρόνους εφάμιλλους με αυτών των μοντέλων βενζίνης.
Το υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο, που ξεκίνησε νωχελικά, πριν από 25 χρόνια, με την θαρραλέα τότε, Toyota και το Mirai – έχοντας να αντιμετωπίσει το ελλιπές δίκτυο ανεφοδιασμού – δείχνει, σήμερα, να κερδίζει την εμπιστοσύνη των εταιρειών και να ανοίγουν τα χαρτιά τους με υλοποιώντας τα νέα πρόζεκτ που ήδη αφήνουν το εμπορικό τους αποτύπωμα.
Σήμερα, εκτός από την Toyota και η BMW επενδύει σε μοντέλα με βασικό καύσιμο το υδρογόνο . Η βαυαρική φίρμα αναμένεται να έχει στη γκάμα της έως τα τέλη αυτής της δεκαετίας θα προσφέρει στην αγορά “ένα εμπορικό αυτοκίνητο υδρογόνου”. Μάλιστα, θεωρούν ότι η ηλεκτροκίνηση έδωσε πρόσφορο έδαφος ώστε το υδρογόνο να αποτελεί την επόμενη τάση που θα είναι το υδρογόνο.
Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου παράγουν ηλεκτρική ενέργεια συνδυάζοντας το υδρογόνο που προέρχεται από τη δεξαμενή του οχήματος και οξυγόνο, με μόνη εκπομπή το νερό.
Όπως στα ηλεκτρικά και την ηλεκτροκίνηση το υδρογόνο απαιτεί τη συνέργεια των κυβερνήσεων και την χάραξη πολιτικής που θα ωθήσει μέσω επενδύσεων και κινήτρων την αγορά αυτοκινήτων με κυψέλες καυσίμου, που μετατρέπουν το υδρογόνο σε ηλεκτρισμό.
Και οι υποδομές φαίνεται ότι αποτελούν τη χρυσή λύση: Στην Καλιφόρνια, όπου υπάρχουν οι υποδομές φόρτισης των ηλεκτρικών αποτέλεσαν ένα δυνατό κίνητρο ώστε οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου (FCEV) να χτυπησουν ένα νέο ρεκόρ το δεύτερο τρίμηνο του 2023, με τους εμπόρους να πωλούν 1.076 μοντέλα υδρογόνου κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Τα μοντέλα υδρογόνου πατάνε γκάζι και στα επαγγελματικά αυτοκίνητα. Για παράδειγμα η Ford πραγματοποιεί μεγάλη έρευνα για να διαπιστωθεί εάν η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου μπορεί να συμβάλει στην εξασφάλιση μεγαλύτερης αυτονομίας για τους πελάτες E-Transit σε συνθήκες οδήγησης μηδενικών εκπομπών ρύπων με αυξημένες ενεργειακές απαιτήσεις.
TOYOTA: ΔΕΣΜΕΥΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ
Αλλά και ο …μετρ της υδρογονοκίνησης η Toyota δήλωσε, μέσω του CEO της Κόγιο Σάτο ότι η ιαπωνική εταιρία θα παραμείνει δεσμευμένη στη τεχνολογία υδρογόνου, αναφέροντας ότι το υδρογόνο, είτε αυτό καίγεται σε κινητήρα εσωτερικής καύσης είτε χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, είναι μια βιώσιμη επιλογή.
Στην Ιαπωνία το υδρογόνο στέλνει αισιόδοξα μηνύματα: Τα μοντέλα με κυψέλες υδρογόνου στους δρόμους της χώρας αναμένεται να αυξηθεί από΄τις 200.000 μονάδες το 2025 και σε 800.000 το 2030.
Σαφώς, το μεγάλο πλεονέκτημα τους, είναι η μεγάλη αυτονομία που προσφέρουν μετά από ένα φουλάρισμα, που διαρκεί από 3-5 λεπτά! Προσφάτως, παρουσιάστηκε ένα εντυπωσιακό SUV υδρογόνου NamX HUV που έχει σχεδιαστεί από τον οίκο Pininfarina. Φέρει έξι δεξαμενές υδρογόνου με την αυτονομία να αγγίζει τα 800 χιλιομετρα. Και αυτό σε συνδυασμό με άκρως εντυπωσιακές επιδόσεις. Τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 6,5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα στα 200 χλμ/ώρα. Υπάρχει και πιο ισχυρή εκδοχή η HUV GTH που παράγει 550 ίππους!