Euro 7: Οι αλλαγές στραγγαλίζουν την Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
Μπαράζ σημαντικών αλλαγών προμηνύουν οι επικείμενες αλλαγές που θα φέρουν οι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 7 οι οποίες ήδη έχουν οριοθετηθεί και κοινοποιηθεί στις αυτοκινητοβιομηχανίες από την ΕΕ. Οι νέες προδιαγραφές προδιαγράφουν τις περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων στα νέα τους μοντέλα με απώτερο στόχο τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα.
Φεβρουάριος 1, 2023 ΕνημέρωσηΣύμφωνα με την ΕΕ οι νέοι κανόνες στις εκπομπών ρύπων που θα διέπουν τη τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης θα οδηγήσουν τη νέα γενιά μοντέλων στο καθοριστικό έτος 2035 όπου και θα απαγορευτεί η πώληση και κυκλοφορίας αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης
Το Euro 7 θα ισχύει για όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα, τα βαν, τα φορτηγά και τα λεωφορεία που θα πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με στόχο τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών και ρύπων από τους κινητήρες.
Ειδικότερα, οι νέοι κανονισμοί Euro 7 έχουν ως στόχο την βελτιστοποίηση των κινητήρων στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) από αυτοκίνητα και βαν κατά 35% σε σύγκριση με τους υπάρχοντες κανονισμούς εκπομπών καυσαερίων Euro 6 και κατά 56% από λεωφορεία και φορτηγά.
Oι αυστηρές προδιαγραφές δημιουργεί αλυσιδωτές αντιδράσεις εκ μέρους των αυτοκινητοβιομηχανιών με πρωταγωνιστή τον CEO της Renault και της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Λούκα Ντε Μεο ο οποίος καλεί τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να αντιδράσουν στις εμπορικές πολιτικές των ΗΠΑ και της Κίνας.
Ο νέος επικεφαλής της ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), Λούκα Ντε Μέο τονίζει ότι νέοι κανονισμοί του Euro 7 θα στραγγαλίσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες και δεν αποκλείει ακόμη και να αναγκαστούν να κλείσουν και εργοστάσια.
Όπως τονίζει οι νέες προδιαγραφές απαιτούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες μεγάλες επενδύσεις και τεράστια οικονομικά κεφάλαια κάτι που δεν θα είναι εύκολο για όλες τις εταιρείες να συμμορφωθούν. Όπως τονίζει ο Μέο, τα ποσά αυτά θα μπορούσαν να επενδύσουν για την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Σύμφωνα με τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών οι νέες νόρμες δεν αποκλείεται να εκτοξεύσουν τις τιμές των αυτοκινήτων εκτιμώντας ότι το Euro 7 θα αυξήσει το κόστος κατασκευής ενός αυτοκινήτων έως και 1.000 ευρώ, την στιγμή που ήδη οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν ανέβει σημαντικά.
Προσφάτως, ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και Διευθύνων Σύμβουλος του Renault Group, ζήτησε από την ηγεσία της Ευρώπης «στρατηγική προσέγγιση, ανοικτούς ορίζοντες, χρόνο και – κυρίως – να ακουστεί η φωνή της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας» ενώ ανέφερε ότι το Euro7 θα κάνει μη ανταγωνιστικά τα μοντέλα της ΕΕ σε σχέση με τα μοντέλα της Κίνας και της Αμερικής.