DACIA Success Story: 15 χρόνια επιτυχημένης πορείας στην Ευρώπη

Με αφετηρία το 2005, με ένα και μοναδικό μοντέλο, έως σήμερα, με μία πλήρη και πολυποίκιλη γκάμα μοντέλων, με 6,5 εκατομμύρια πελάτες, η Dacia, είναι το πιο επιτυχημένο case study της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Επιχειρούμε μια αναδρομή σε μία επιτυχημένη ιστορία 15 ετών, ένα πραγματικό success story, από την εποχή που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το Logan στην Ευρώπη, μέχρι το 100% ηλεκτρικό Dacia Spring Electric.
Η γέννηση ενός επαναστατικού, προσιτού μοντέλου
Η ιστορία της Dacia, που ιδρύθηκε το 1966 στη Ρουμανία, ήταν πάντα συνδεδεμένη με τη Renault. Το πρώτο της μοντέλο, που ήταν διαθέσιμο μόνο στην τοπική αγορά, ήταν το Renault 8, το οποίο κυκλοφορούσε ως Dacia 1100 και πολλά από τα μέρη του κατασκευάζονταν στη Γαλλία.
Το 1999, το Groupe Renault εξαγόρασε τον πολλά υποσχόμενο κατασκευαστή αυτοκινήτων, έχοντας ένα ξεκάθαρο όραμα: να εξελίξει την τεχνογνωσία και τη γεωγραφική θέση της Dacia προκειμένου να καταστεί ικανή να διαθέσει την πιο προσιτή μπερλίνα τριών όγκων της αγοράς στην Ανατολική Ευρώπη, που ήταν τότε σε φάση αναδόμησης, μετά και την πτώση του τείχους του Βερολίνου. Επρόκειτο για ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο, το οποίο το Groupe Renault αποφάσισε να κάνει πραγματικότητα πηγαίνοντας κόντρα στους κανόνες.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, η εξέλιξη ενός μοντέλου έγινε με βάση ένα συγκεκριμένο κόστος, με την εφαρμογή της διαδικασίας «design to cost». Ούσα πρωτοποριακή για την εποχή, αυτή τη μέθοδος άλλαξε συθέμελα τη λογική πίσω από την παραδοσιακή εξέλιξη ενός νέου μοντέλου.
Χωρίς συμβιβασμούς στην αξιοπιστία και την ασφάλεια, η βελτιστοποίηση του κόστους κατέστη θεμελιώδης αξία σε όλα τα στάδια της εξέλιξης, δίνοντας νέα διάσταση στη φιλοσοφία Value For Money. Από την αρχή μέχρι το τέλος, η τελική τιμή του αυτοκινήτου ήταν αυτή που επηρέασε όλες τις αποφάσεις στα διλλήματα που ετέθησαν. Υπό αυτό το πρίσμα, η αξιοποίηση των δοκιμασμένων μηχανικών μερών και τεχνολογιών της Renault, που είχαν κάνει ήδη απόσβεση του κόστους τους, αποδείχτηκε ένα ανεκτίμητο πλεονέκτημα.

Από τη σχεδίαση, μέχρι την υλοποίηση και την παραγωγή, οι ομάδες προϊοντικής εξέλιξης της Dacia λειτουργούν όπως μία επιχείρηση start-up: ξεκινούν από λευκό χαρτί και έχουν γνώμονα τον πολύ σφιχτό προϋπολογισμό.
Πρώτα παρουσιάστηκε το Logan, το οποίο κράτησε όλες τις υποσχέσεις του, καθώς προσέφερε μια εξαιρετική σχέση μεγέθους και ευρυχωρίας, σε ασυναγώνιστη τιμή, διαθέτοντας όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό. Έτσι, έγινε το μοντέλο που έκανε την επανάσταση, εκδημοκρατίζοντας την αγορά ενός καινούριου αυτοκινήτου, αφού προσφερόταν σε τιμή αντίστοιχη ενός μεταχειρισμένου. Ήταν μια πολιτική τόσο επιτυχημένη που εξαπλώθηκε σε όλη την Ευρώπη από το 2005. Έτσι, η Dacia έγινε το σημείο αναφοράς για μια γενιά που είχε πλέον καινούρια νοοτροπία στην αγορά αυτοκινήτου.
Το Dacia Logan πωλείται ακόμα και σήμερα με συνολικές πωλήσεις που ξεπερνούν τα 1,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα.