Το νέο AWD σύστημα ALL4: γρήγορο και ακριβές, συμπαγές και αποδοτικό.

Η μετάδοση και στους τέσσερις τροχούς αναβαθμίζει την οδηγική εμπειρία ΜΙΝΙ στο νέο MINI Clubman ALL4 με την προσθήκη μιας ιδιαίτερης λειτουργίας.

Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα all-wheeldrive κατανέμει τη ροπή μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ανάλογα με τις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες. Αυτό μεταφράζεται σε σπορ επιτάχυνση και ευελιξία στις γρήγορες στροφές. Επιπλέον, το ALL4 διασφαλίζει ανώτερη ελκτική πρόσφυση και βελτιστοποιημένη οδηγική ευστάθεια σε όλες τις καιρικές και οδικές συνθήκες. Με αυτό τον τρόπο, το AWD υπογραμμίζει το χαρακτήρα του νέου ΜΙΝΙ στην premium compact κατηγορία, που προσδιορίζεται από την προσαρμοστικότητα, και την άριστη καθημερινή πρακτικότητα και καταλληλότητα για μακρινά ταξίδια.

Η τελευταία έκδοση του ALL4 υιοθετεί μία συμπαγή και βελτιστοποιημένου βάρους σχεδίαση. Η νέα φιλοσοφία του συστήματος βελτιώνει την απόδοση του MINIClubmanALL4. Η κινητήρια ισχύς μεταφέρεται από τον κινητήρα μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου ή του Steptronic αρχικά στο εμπρός διαφορικό. Ένα ενσωματωμένο κιβώτιο τετρακίνησης μιας σχέσης μεταφέρει την ισχύ στον κεντρικό άξονα μετάδοσης ώστε να φτάσει στον πίσω άξονα. Εδώ η μετάδοση ισχύος στους πίσω τροχούς μεταβάλλεται συνεχώς μέσω ενός συμπλέκτη, ανάλογα με τις οδικές και οδηγικές συνθήκες.

Σε κανονικές οδηγικές συνθήκες με ενεργό DynamicStabilityControl(DSC), το νέο MINIClubmanALL4 χρησιμοποιεί κλασική εμπρόσθια κίνηση. Αυτό επιτρέπει μείωση των απωλειών ισχύος έως και 30% λόγω μετάδοσης στον πίσω άξονα. Εάν είναι απαραίτητο, ο συμπλέκτης μπορεί να μεταφέρει ροπή στους πίσω τροχούς μέσα σε κλάσμα του δευτερολέπτου μέσω μιας ηλεκτροϋδραυλικής αντλίας. Η άμεση και ακριβής προσαρμογή στην εκάστοτε οδηγική κατάσταση οφείλεται στο ότι το σύστημα τετρακίνησης είναι συνδεδεμένο με το DSC. Η μονάδα ελέγχου του υπολογίζει συνεχώς την ιδανική κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών. Εκτός από την ταχύτητα περιστροφής των τροχών και την επιτάχυνση στο διαμήκη και εγκάρσιο άξονα, λαμβάνονται υπόψη: η ταχύτητα του αυτοκινήτου, η θέση του γκαζιού, η ροπή του κινητήρα και η γωνία διεύθυνσης καθώς και οι ρυθμίσεις του συστήματος δυναμικής συμπεριφοράς και τα προαιρετικά Προφίλ Οδήγησης MINI(DrivingModes). Με βάση αυτά τα δεδομένα, αναγνωρίζεται έγκαιρα το ενδεχόμενο ολίσθησης κατά την εκκίνηση, σε δυνατές επιταχύνσεις ή γρήγορες στροφές. Έτσι μπορεί να προβλεφθεί και να εξουδετερωθεί η όποια τάση απώλειας πρόσφυσης, υπερστροφής ή υποστροφής. Χάρη στον ευφυή έλεγχο, το ALL4 κατανέμει την ισχύ στον άξονα όπου μετατρέπεται πιο αποτελεσματικά και αποδοτικά σε διασκεδαστική οδήγηση.

O κεντρικός άξονας του συστήματος ALL4 είναι σχεδιασμένος σαν σωληνωτός άξονας δύο τμημάτων. Οι σύνδεσμοί του επιτρέπουν αντιστάθμιση των κινήσεων των διαφόρων εξαρτημάτων. Εμπρός και πίσω υπάρχουν σύνδεσμοι με το κιβώτιο τετρακίνησης και το διαφορικό, ενώ υπάρχει και ένας κεντρικός για την έδραση με το αμάξωμα. Το εμπρός τμήμα συνεισφέρει επίσης στην απορρόφηση της ενέργειας μέσω παραμόρφωσης σε περίπτωση σύγκρουσης. Το βελτιστοποιημένο πρόγραμμα λειτουργίας του ALL4 υποστηρίζεται από έναν συμπλέκτη τετρακίνησης. Μπορεί να λειτουργεί με πολύ αποδοτικά ενεργειακά τρόπους όταν δεν υπάρχει μετάδοση ισχύος στους πίσω τροχούς. Ενεργοποιείται αμέσως όταν χρειάζεται και μεταφέρει την κατάλληλη ποσότητα ροπής από τον κεντρικό άξονα προς το πίσω διαφορικό. Από εκεί μεταφέρεται ισόποσα στον δεξιό και αριστερό τροχό. Οι διαφορετικές ταχύτητες περιστροφής των τροχών που προκύπτουν από τις οδηγικές συνθήκες αντισταθμίζονται μέσω διαφορικών στον εμπρός και πίσω άξονα. Η ολίσθηση κατά την επιτάχυνση αντιμετωπίζεται από το DSC μέσω επιλεκτικής πέδησης (σε κάθε τροχό ξεχωριστά).