Ανεβάζουν ταχύτητα οι πωλήσεις ΙΧ

Με υψηλές ταχύτητες κινήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2023 οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά με πολλές ανακατατάξεις στις κατηγορίες μοντέλων που επέλεξαν οι Έλληνες αλλά και εξορθολογισμό στα ποσοστά των αυτοκινήτων με βάση το καύσιμο.

Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του ΣΕΑΑ, τον Μάρτιο του 2023 ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα 22.682 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 17.661 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 28,4%.

Όσο αφορά τα καινούργια μόνο τον περασμένο Μάρτιο πουλήθηκαν στην Ελλάδα 13.286 νέα αυτοκίνητα με την αύξηση να εκτοξεύεται στο 58%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Όσον αφορά το πρώτο τρίμηνο του 2023, οι πωλήσεις άγγιξαν τις 33.774 πωλήσεις, αύξηση  50,6% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2022. Η σημαντική αύξηση στις πωλήσεις αυτοκινήτων οφείλετε σύμφωνα με κύκλους της αγοράς στην αποκλιμάκωση του ζοφερού προβλήματος εξαιτίας των μεγάλων διαστημάτων στις παραδόσεις των μοντέλων, λόγω του πολέμου και της πανδημίας. Ήδη αρκετές αντιπροσωπείες μειώνουν αισθητά τους χρόνους παράδοσης σε πολλά δημοφιλή μοντέλα τους, με τον γενικό κανόνα να έχει μέσο χρόνο παράδοσης από 3-5 μήνες, χωρίς να λείπουν και τα μεγαλύτερα διαστήματα για μοντέλα που μπορούν να ξεπεράσουν τους 6-8 μήνες.

Γκαζώνουν τα υβριδικά, μικρό ενδιαφέρον για τα ντίζελ

Εξίσου σημαντικό ότι οι κατηγορίες των υβριδικών και των ηλεκτρικών μοντέλων ενισχύθηκαν περαιτέρω ενώ σημειώθηκε νέα πτώση στην κατηγορία των ντίζελ ενώ τα βενζινοκίνητα οχήματα έχουν την μερίδα του λέοντος με καθολική κυριαρχία των αυτοκινήτων με κινητήρες από 1000 – 1400 κ.εκ..  Συγκεκριμένα τα μοντέλα βενζίνης κυριαρχούν στις πωλήσεις με ποσοστό 44,4%.

Τα υβριδικά αυτοκίνητα φαίνεται ότι κέρδισαν τους καταναλωτές τον Μάρτιο καθώς καταλαμβάνουν το 28.8% επί του συνόλου των πωλήσεων. Ειδικότερα τα υβριδικά μοντέλα, κυριαρχούν στις επιλογές που έχουν στις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων οι υποψήφιοι αγοραστές με εκδόσεις φουλ υβριδικές αλλά και ήπιων υβριδικών συστημάτων, με βασικό πλεονέκτημα την ιδιαίτερα μεγάλη οικονομία στα καύσιμα.  Τα επαναφορτιζόμενα μοντέλα, τα αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και τα plug in υβριδικά που φορτίζονται από πρίζα, σημείωσαν νέα αύξηση, καταλαμβάνοντας σε ποσοστό το Μάρτιο του 2023,  11,6% ( τον περσινό Μάρτιο ήταν στο 9,4%).

Η νέα κατηγορία των υβριδικών είναι η αγαπημένη των Ελλήνων αγοραστών καινούργιου αυτοκινήτων μιας και τα συγκεκριμένα μοντέλα έχουν τη δυνατότητα να κινούνται ιδιαίτερα οικονομικά χάρη στην ύπαρξη ενός ηλεκτροκινητήρα που φροντίζει ώστε αρκετές διαδρομές – κυρίως αστικές – να πραγματοποιούνται αμιγώς ηλεκτρικά.Ο ηλεκτροκινητήρας σε ένα σύγχρονο υβριδικό λειτουργεί επικουρικά με τον βενζινοκινητήρα προσφέροντας ανώτερη απόδοση ως προς την κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2, σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ η ηλεκτρική λειτουργία προσφέρει ήσυχες διαδρομές. Η κατηγορία των ντίζελ συρρικνώθηκε περαιτέρω στο 12,2% ενώ μόλις 3% καλύπτουν οι πωλήσεις αυτοκινήτων με υγραέριο και φυσικό αέριο.

Οι κυρίαρχοι παίκτες

Στις εταιρίες τον περασμένο Μάρτιο η Toyota βρέθηκε στην πρώτη θέση των πωλήσεων, με 1.586 ταξινομήσεις, ενώ τη δεύτερη θέση κατέλαβε η Opel με 1.285 ταξινομήσεις και ακολούθησε η Volkswagen με 997 ταξινομήσεις.

Η ηλεκτροκίνηση αλλάζει και τον χάρτη των πωλήσεων και στην Ευρώπη. Την περασμένη χρονιά  οι ταξινομήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων (BEV, PHEV) στην Ευρώπη έφτασαν σε νέο ρεκόρ με συνολικά 2,59 εκατομμύρια μονάδες. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τον περασμένο Φεβρουάριο,  τα ηλεκτρικά οχήματα ξεπέρασαν το 12% των νέων ταξινομήσεων, έναντι 9,7% τον ίδιο μήνα πέρσι.