Η Επόμενη Γενιά Αυτόνομης Οδήγησης: Όταν το Τιμόνι Αφήνει το Χέρι σας
Ιανουάριος 28, 2024 ΤεχνολογίαΔύο πολυτελείς γερμανικές φίρμες πηγαίνουν ένα βήμα παραπάνω την αυτοματοποιημένη οδήγηση και την βγάζουν και στον αυτοκινητόδρομο.
Η αυτοματοποιημένη οδήγηση δείχνει να κερδίζει συνεχώς έδαφος, με τις εταιρείες να παίρνουν ταχύτατα έγκριση τύπου ώστε πλέον να εφαρμόσουν τη νέα τεχνολογία στα νέα τους μοντέλα. Η νέα τεχνολογία δείχνει να παίρνει το τιμόνι από τα χέρια του οδηγού, ιδίως σε αστικές, αγχωτικές συνήθως, διαδρομές, που περισσότερο ταλαιπωρούν όσους βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, δίνοντας λύση σε ζωτικά θέματα ασφάλειας.
Ήδη στη Γερμανία, η νόμιμα επιτρεπόμενη μέγιστη ταχύτητα για την υπό όρους αυτόνομη οδήγηση στη Γερμανία είναι 130 km/h. Στόχος η οδική κυκλοφορία να γίνεται όλο και ασφαλέστερη, εφόσον ολοένα και περισσότερα οχήματα αυτόνομης οδήγησης θα κινούνται στους δρόμους. Ειδικότερα, η Mercedes-Benz θέλει να επιτύχει αυτό το εύρος ταχύτητας μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Προσφάτως, η Mercedes-Benz έλαβε έγκριση για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 με ταχύτητα έως 95 km/h στη Γερμανία.
Ειδικότερα, η γερμανική φίρμα ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες, ότι έλαβε την απαραίτητη έγκριση από τη γερμανική Ομοσπονδιακή Αρχή Μηχανοκίνητων Μεταφορών. Οπότε, το DRIVE PILOT το ταχύτερο πιστοποιημένο σύστημα για υπό όρους αυτόνομη οδήγηση θα εφαρμοστεί σε δύο νέα πολυτελή μοντέλα της, μέσα στο 2025!
Προσφάτως, και η BMW έγινε από τους πρώτους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο που έλαβε έγκριση προκειμένου να συνδυάσει δύο συστήματα υποβοήθησης οδήγησης Επιπέδου 2 (BMW Highway Assistant) και Επιπέδου 3 με τη μορφή του BMW Personal Pilot L3 στο ίδιο όχημα.
Ειδικότερα, το νέο σύστημα αυτόνομης οδήγησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί στον αυτοκινητόδρομο, όπου ο οδηγός μπορεί να αφήσει τα χέρια του από το τιμόνι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και να τα τοποθετήσει κάπου άνετα, με την προϋπόθεση ότι συνεχίζει να παρακολουθεί τι συμβαίνει στο δρόμο και είναι σε θέση να αναλάβει ξανά τον έλεγχο του τιμονιού ανά πάσα στιγμή.
Η αυτόνομη οδήγηση και τα νέα, βελτιστοποιημένα συστήματα πολυμέσων – οι ψηφιακές οθόνες στο ταμπλό – έχουν μπει στο στόχαστρο των εταιρειών, ώστε να γίνει στο μέλλον η οδήγηση πιο ασφαλής. Και αυτό αφού σήμερα, αρκετά συστήματα πολυμέσων φαίνεται να ευθύνονται για την απόσπαση της προσοχής των οδηγών, όντας ένα φλέγον πρόβλημα, μιας και η απουσία φυσικών κουμπιών έχει κάνει τη ζωή των οδηγών ακόμη πιο δύσκολη και επικίνδυνη!
Έτσι, πλέον αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάζονται να επανασχεδιάσουν τον τρόπο λειτουργίας των καινούργιων μοντέλων , είτε επιστρέφοντας στα κλασικά φυσικά κουμπιά ή να δημιουργήσουν κατάλληλες τεχνολογίες που δεν θα κάνουν την χρήση των οθονών τόσο επικίνδυνες.
Το BMW Panoramic iDrive όπως τονίζει η βαυαρική φίρμα έχει τη δυνατότητα να προβάλλει πάντα τις σωστές πληροφορίες στο σωστό σημείο και τη σωστή στιγμή.
Όπως αναφέρει η φίρμα, τα νέα τεχνολογία στοιχεία έχουν ως στόχο να υιοθετείται το δόγμα της φίρμας: «χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο»,με την βαυαρική φίρμα να θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς για την προσήλωση του οδηγού, με στόχο την φιλική και εύκολη χρήση των χειρισμού των εφαρμογών. Για παράδειγμα, ακόμη και στα πιο απλά, όπως όταν υπάρχει μία εισερχόμενη κλήση, εμφανίζεται ένα γραφικό ενώ πάνω στο μπουτόν στο τιμόνι ανάβει σε πράσινο χρώμα, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να αποδεχτεί την κλήση πατώντας το μπουτόν ή να την απορρίψει με μια κίνηση, χωρίς να του αποσπάσει καθόλου την προσοχή από τον δρόμο.


