Το νέο e-POWER στο Qashqai είναι η τεχνολογία που αλλάζει τα δεδομένα
Σεπτέμβριος 10, 2025 ΤεχνολογίαΣχεδόν μια δεκαετία μετά το παγκόσμιο λανσάρισμά της, η Nissan παρουσιάζει την πιο προηγμένη μορφή της μοναδικής τεχνολογίας e-POWER.
Το e-POWER εξελίχθηκε για να προσφέρει μια εμπειρία ηλεκτρικής οδήγησης χωρίς την ανάγκη φόρτισης, συνδυάζοντας την ομαλή, αβίαστη επιτάχυνση και την εκλεπτυσμένη λειτουργία ενός EV με την καθημερινή άνεση του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το σύστημα της επόμενης γενιάς έχει ανασχεδιαστεί πλήρως για ακόμα καλύτερη απόδοση καυσίμου, χαμηλότερες εκπομπές και πιο εκλεπτυσμένη λειτουργία. Το νέο e-POWER θα ομαλοποιήσει περαιτέρω τη μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα προς τις μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Η αυτονομία και η άνεση των παραδοσιακών ICE, με την εκλεπτυσμένη λειτουργία και την απόκριση ενός EV
Στην καρδιά του e-POWER βρίσκεται μια μοναδική αρχή που προσφέρει πραγματικά οφέλη για τους πελάτες: ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται μόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία διανέμεται απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα, καθώς και για τη φόρτιση της μπαταρίας εάν χρειαστεί.
Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά υβριδικά, δεν υπάρχει περίπλοκο κιβώτιο ταχυτήτων και συμπλέκτης για τον συνδυασμό της ενέργειας από τον βενζινοκινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα για την κίνηση των τροχών, πράγμα που σημαίνει ότι η απόκριση είναι άμεση και η οδήγηση είναι πάντα ομαλή, όπως ακριβώς σε ένα EV. Και όπως σε ένα ηλεκτρικό όχημα, το σύστημα αναγεννητικής πέδησης του e-POWER μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία επιστρέφει στην μπαταρία.
Το νέο e-POWER υιοθετεί αυτήν την ιδέα και την αναβαθμίζει περαιτέρω για να προσφέρει την καλύτερη ισορροπία μεταξύ της απόδοσης, της φινέτσας ενός ηλεκτρικού οχήματος και της πραγματικής οικονομίας καυσίμου – αλλά με την αυτονομία και την ευελιξία ενός παραδοσιακού οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το νέο e-POWER φέρνει σημαντικές βελτιώσεις σε κάθε βασικό τομέα:
- Κατανάλωση καυσίμου: μειωμένη στα 4,5L/100km (WLTP) – η καλύτερη στην κατηγορία…
- …που ισοδυναμεί με πιθανή αυτονομία 1200km
- Οι εκπομπές CO₂ μειώθηκαν από 116g/km σε 102g/km, μείωση 12% σε σύγκριση με το υπάρχον σύστημα
- Θόρυβος καμπίνας: μειωμένος έως και 5,6dB σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά – προσφέροντας φινέτσα ηλεκτρικού οχήματος
- Ενίσχυση +10kW στη λειτουργία Sport – προσφέροντας πιο άμεση απόκριση και πιο συναρπαστική οδήγηση
Ολοκληρωμένες αλλαγές στον κινητήρα
Τον πυρήνα του νέου e-POWER αποτελεί μια νέα εξελιγμένη πολλαπλή μονάδα μετάδοσης της κίνησης ή οποία ενσωματώνει τον κινητήρα, την γεννήτρια, τον μετατροπέα, τον μειωτή και τον ενισχυτή σε μια συμπαγή και ελαφρύτερη μονάδα. Σε συνδυασμό με βελτιώσεις στην βαθμονόμηση του κινητήρα και την ηχομόνωση, το σύστημα μειώνει τόσο τον θόρυβο όσο και τους κραδασμούς υπό φορτίο. Ενώ τα εξαρτήματα έχουν επανασχεδιαστεί εκτενώς, η ισχύς του κινητήρα παραμένει 150kW και η μπαταρία αμετάβλητη στις 2,1 kWh.
Ο τρικύλινδρος κινητήρας turbo 1,5 λίτρων συνδυάζεται άριστα με το e-POWER. Υιοθετεί την τεχνολογία STARC της Nissan, η οποία βελτιώνει τη θερμική απόδοση σταθεροποιώντας την καύση εντός του κυλίνδρου – επιτρέποντας στον κινητήρα να λειτουργεί πιο αθόρυβα και αποτελεσματικά σε χαμηλότερες ταχύτητες. Έχει τοποθετηθεί ένα νέο, μεγαλύτερο, πιο αποδοτικό turbo, το οποίο επιτρέπει μείωση 200 σ.α.λ. στις στροφές του κινητήρα κατά την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, συμβάλλοντας στο χαμηλότερο συνολικό επίπεδο θορύβου.


