Ουρές στις αντιπροσωπείες για να αγοράσουν ένα καινούργιο ΙΧ, την ώρα που οι τιμές του έχουν εκτοξευτεί.

Η άνοδος της θερμοκρασίας τον Ιούνιο συνέπεσε και με την αναθέρμανση της αγορά αυτοκινήτου. Ειδικότερα, τον Ιούνιο η ελληνική αγορά αυτοκινήτου, σημείωσε σημαντική άνοδο,  με 13.426 καινούργια μοντέλα να ταξινομούνται στην χώρα μας , σημειώνοντας αύξηση 21,05% σε σχέση με τα 11.091 αυτοκίνητα του περσινού Ιουνίου.

Επίσης, το πρώτο εξάμηνο του έκλεισε 70.394 καινούργια αυτοκίνητα αύξηση που αγγίζει το 28,5% σε σχέση με πέρυσι, που σύμφωνα με τις προβλέψεις των εταιρειών η φετινή χρονιά θα αγγίξει το εντυπωσιακό νούμερο των 130.000 οχημάτων. Στην ελληνική αγορά τα μισά αυτοκίνητα που πωλούνται ανήκουν στην κατηγορία των SUV. Κοινώς, ένας στους δύο Έλληνες στρέφεται στα μικρά, μικρομεσαία SUV.

ΕΥΡΩΠΗ: ΨΗΦΙΖΟΥΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

Σύμφωνα με την Jato Dynamics τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τα αγαπημένα των ευρωπαίων οδηγών όπως και τα SUV. Είναι επίσης, τα μοντέλα που έχουν επιφέρει ..χαμόγελα στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, συμβάλλοντας σημαντικά στην ανοδική πορεία των πωλήσεων, μετά την πανδημία.

Συνολικά, έως και σήμερα από τις αρχές της χρονιάς στην Ευρώπη έχουν πουληθεί πάνω από 11,5 εκατομμύρια οχήματα. Η φίρμα – γκρουπ που κατάφερε να έχει τον περασμένο Μάϊο τα πρωτεία στην  Ευρώπη είναι η Volkswagen, η οποία παρέδωσε 117.431 αυτοκίνητα, ακολουθούμενη από τη BMW (69.621) και την Toyota (68.257). Επίσης, το μοντέλο που έχει κατακτήσει τους οδηγούς της Ευρώπης και είναι σήμερα best seller είναι το νέο Dacia Sandero, που έχει αναβαθμιστεί σε ποιοτικό και σχεδιαστικό επίπεδο διατηρώντας τις τιμές του προσιτές σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Να σημειωθεί ότι ήδη στην Ευρώπη δύο στα δέκα αυτοκίνητα είναι ηλεκτρικά! Ως αποτέλεσμα, τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τέταρτο της αγοράς.

ΚΑΙ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΣΤΟ…ΘΕΟ!

 Και όλα αυτά την στιγμή που οι τιμές των αυτοκινήτων ανεβαίνουν συνεχώς και πλέον η αγορά αυτοκινήτου να έχει καταστεί σε είδος πολυτελείας. Ήδη μέσα σε δύο χρόνια, τα πιο δημοφιλή μοντέλα έχουν αυξηθεί κατά 5 -6 χιλιάδες ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα μικρό SUV που κόστιζε πριν από δύο χρόνια 18.500 ευρώ σήμερα, η τιμή του ξεπερνά τα 23 -24 χιλιάδες ευρώ. Ακόμη πιο ακριβά είναι τα λεγόμενα μοντέλα πόλης, όπου από τα 12.000 ευρώ κοστίζουν πάνω από 17.000 ευρώ.

Και σύμφωνα με κύκλους της αγοράς αυτοκινήτου δυστυχώς, το «πάρτι» των αυξήσεων θα συνεχιστεί για αρκετά μεγάλο διάστημα. Οι βασικές αιτίες όπως τόνισε πριν λίγες ημέρες σε πανελλαδική πρεμιέρα ενός κορεάτικου μοντέλου ο γενικό διευθυντής της αντιπροσωπείας εστιάζονται στον πληθωρισμό, στην έκρηξη των τιμών των πρώτων υλών αλλά και στα πρόστιμα που έχουν υποστεί οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξαιτίας των εκπομπών ρύπων.

Είναι άξιο αναφοράς ότι η μέση τιμή ενός νέου μοντέλου στη Γερμανία αυξήθηκε κατά 5.000 ευρώ μέσα σε ένα έτος.

Σε ανοδική πορεία βρίσκονται και οι τιμές των μεταχειρισμένων, όπου οι υποψήφιοι αγοραστές αναζητούν μάταια προσιτές λύσεις στην αγορά από δεύτερο χέρι. Ιδίως στα μικρά μεταχειρισμένα, οι τιμές του κινούνται σε επίπεδα πάνω από το μέσο όρο, ενώ όσες ευκαιρίες βρίσκονται στις «μάντρες» των εμπόρων γίνονται ανάρπαστες.