Έρχονται τα ηλεκτρικά των 20.000 ευρώ
Φεβρουάριος 28, 2025 ΕνημέρωσηΗ ηλεκτροκίνηση, όπως έχουν αναφερθεί αρκετοί μάνατζερ αυτοκινητοβιομηχανιών τα τελευταία χρόνια, θα έχει νόημα αν γίνει προσιτή σε όλους. Ουσιαστικά, αυτό που επισημαίνουν οι εταιρείες είναι η διάδοση των ηλεκτρικών μοντέλων στο ευρύ κοινό, εφόσον οι τιμές τους εξομειωθούν με αυτές των μοντέλων βενζίνης. Πριν από λίγες ημέρες, παρόλο που είχε γίνει γνωστό πριν από αρκετούς μήνες, η VW έδωσε τα πρώτα στοιχεία από το νέο, μικρό της ηλεκτρικό μοντέλο, που επιθυμεί να το λανσάρει σε τιμές κοντά στις 20.000 ευρώ. Η Volkswagen ανακοίνωσε επίσημα ότι θα αναπτύξει μια νέα γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων χαμηλού κόστους, με απώτερο στόχο να αντιμετωπίσει τον πόλεμο που έχει δεχθεί από την Κίνα – και τα άμεσα αρνητικά αποτελέσματα φάνησαν πέρσι, με τα μειωμένα μερίδια στις πωλήσεις της (αλλά και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες).
Η πρώτη δήλωση για αυτό το νέο, πρότζεκτ σωτηρίας, που θα φέρει το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της, με προσιτή τιμή ήρθε από τον επικεφαλής της φίρμας, τον Τόμας Σάφλερ, που ανέφερε μεταξύ άλλων ότι: «Παρά την προσιτή τιμολογιακή πολιτική των νέων μας μοντέλων, δεν θα υπάρχουν εκπτώσεις όσον αφορά την τεχνολογία, τη σχεδίαση αλλά και την ποιότητα των προϊόντων μας, παρά το υψηλότερο κόστος στην ενέργεια, τις πρώτες ύλες και την εργασίας. Ενα πράγμα είναι σαφές: η ηλεκτροκίνηση από την Ευρώπη για την Ευρώπη μπορεί να πετύχει μόνο με πολιτική υποστήριξη και ανταγωνιστικές συνθήκες». Πέρυσι, η Volkswagen πούλησε 383.100 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Θα υπάρξουν εννέα νέα μοντέλα μέχρι το 2027, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης παραγωγής του ID.2 με κόστος κάτω από 25.000 €, με το βασικό ηλεκτρικό στα 20.000 €. Ετσι, η VW πιάνει δουλειά και ήδη ετοιμάζει μια νέα, φρέσκια γενιά μικρών ηλεκτρικών μοντέλων. Χρονολογικά, η φίρμα δεν έχει τοποθετηθεί αλλά υπολογίζεται να το λανσάρει μέσα στο 2026 και θα αφορά το πρότζεκτ του ID.2all, πάνω στο οποίο εργάζεται εδώ και μεγάλο διάστημα. Να σημειωθεί ότι η VW προσπάθησε να συμμαχήσει με τη Renault, ώστε από κοινού να εργαστούν για την κατασκευή προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων, κάτι που τελικά δεν ευδοκίμησε.
Ετσι, το πρώτο νέο μοντέλο θα είναι η έκδοση παραγωγής του ID. 2all, το οποίο πρόκειται να φτάσει στις αντιπροσωπείες το 2026 ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο της Volkswagen – σε τιμή μικρότερη από 25.000 ευρώ. Η VW θα μεταλαμπαδεύσει το πρότζεκτ «φθηνό ηλεκτρικό» και στις άλλες φίρμες του ομίλου της, όπως τη Skoda αλλά και την Cupra που θα παρουσιάσουν τις δικές τους μικρές προτάσεις στα ηλεκτρικά.
Ο πόλεμος συνεχίζεται από την Κίνα με την BYD να σαρώνει σε πωλήσεις με ιδιαίτερα ανταγωνιστικά προϊόντα, όπως και η MG. Στο ίδιο μήκος κύματος και η Leapmotor, που θα λανσάρει νέα μοντέλα στις μικρές κατηγορίες και θα τιμολογούνται κάτω από 20.000 ευρώ. Πιθανόν, μικρά ηλεκτρικά μοντέλα να δούμε και από την Kia, με τα EV1 και τα EV2 που θα κυκλοφορήσουν προς τα τέλη της δεκαετίας. Πάντως, οι περισσότερες εταιρείες με στόχο να πιάσουν τους στόχους στις πωλήσεις άρχισαν να μειώνουν με παχυλές εκπτώσεις τα νέα ηλεκτρικά τους μοντέλα. Υπολογίζεται ότι μέσα στο 2025, οι φίρμες θα παρουσιάσουν στο ελληνικό κοινό άλλα 50 – 55 νέα ηλεκτρικά μοντέλα, με ελάχιστα από αυτά να κινούνται στο φάσμα των 20.000 ευρώ.


