Yδρογόνο και το μέλλον στο αυτοκίνητο

Στο πρόσφατο σαλόνι αυτοκινήτου στο Παρίσι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να ήταν  ο πρωταγωνιστής όμως οι πρώτες υδρογονοκίνητες «ριπές» έκαναν αίσθηση.

Αρκετές φίρμες είναι υπερασπιστές των μοντέλων υδρογόνου τόσο στα επιβατικά όσο και στα επαγγελματικά αυτοκίνητα. Η BMW δείχνει να έχει ιδιαίτερη συμπάθεια σε αυτή τη μορφή ενέργειας επενδύοντας συστηματικά στην έρευνα και την εξέλιξη σε ότι έχει σχέση με τα μοντέλα υδρογόνου. Αυτό επιβεβαιώνουν οι δοκιμές μοντέλων προπαραγωγής τους τελευταίους μήνες  σε πραγματικές συνθήκες όπως στα πρωτότυπα μοντέλα  i Hydrogen NEXT , με σύστημα κίνησης μηδενικών εκπομπών CO2. αμιγώς ηλεκτρικό όχημα που χρησιμοποιεί υδρογόνο ως καύσιμο, μετατρέποντάς το σε ηλεκτρισμό σε μία κυψέλη καυσίμου. Το πρώτο δείγμα γραφής έρχεται με το BMW ix5 Hydrogen που αναμένεται να κυκλοφορήσει σε περιορισμένο αριθμό.

Η εμπεριστατωμένη άποψη της φίρμας είναι ότι θεωρεί επικίνδυνο για μια αυτοκινητοβιομηχανία να επικεντρώνεται μόνο σε μια μορφή ενέργειας – όπως είναι σήμερα τα ηλεκτρικά –  και αυτός είναι ο βασικός λόγος που ασχολείται εντατικά με την ανάπτυξη κυψελών καυσίμου υδρογόνου.

Αλλά και η  Hyundai ανακοίνωσε προ μηνών ότι είναι έτοιμη να κατασκευάσει δύο νέα εργοστάσιο που θα εξειδικεύονται στην εξέλιξη και κατασκευή συστημάτων κυψελών καυσίμου στην Κορέα.

 

Σπορ υδρογονοκίνητες ανησυχίες

Στο σαλόνι αυτοκινήτου στο Παρίσι δεν ήταν λίγοι οι κατασκευαστές που τόνιζαν συνεχώς ότι το μέλλον είναι υδρογονοκίνητο. Αίσθηση έκανε η δήλωση των στελεχών της Alpine – θυγατρικής της RENAULT – που δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι για τα μελλοντικά οχήματα μας και μετά το 2027 πρέπει να σκεφτόμαστε και τις παράλληλες τεχνολογίες όπως αυτές που προέρχονται από το  υδρογόνο. Μάλιστα η σπορ φίρμα της Renault παρουσίασε το concept «Alpenglow», ένα  υδρογονοκίνητο κόνσεπτ που μπορεί να φλερτάρει και με τη γραμμή παραγωγής. Η εξωτερική του εμφάνιση παραπέμπει σε super car ενώ στο εσωτερικό του μπορεί να βολέψει μόνο τον οδηγό – κάτι σαν μονοθέσιο της Formula1.  Η εξωτική του κατασκευή θα μπορούσε να παραπέμπει σε αυτοκίνητο του Μπάτμαν ενώ το μήκος του αγγίζει τα πέντε μέτρα. Είναι επίσης κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα υλικά.  Το Alpenglow διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης που καίει υδρογόνο με το υδρογόνο να αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές υψηλής πίεσης (700 bar).

Ο πρωτοπόρος στην υδρογονοκίνηση η Toyota που διαθέτει στην αγορά το Mirai για περισσότερο από επτά χρόνια αναφέρει ότι οι τιμές των μοντέλων υδρογόνου στο μέλλον θα είναι στα ίδια επίπεδα με αυτές των υβριδικών οχημάτων. Προς το παρόν το Mirai είναι ένα υδρογονοκίνητο ΙΧ που η παραγωγή του περιορίζεται στα 3.000 κομμάτια τον χρόνο.

Ήδη η ιαπωνική φίρμα ετοιμάζεται να λανσάρει την επόμενη γενιά τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου, που θα διακρίνεται τόσο για τις βελτιωμένες επιδόσεις του όσο και για την μεγαλύτερη αυτονομία του.

Στα ελαφρά επαγγελματικά η Citroen έχει έτοιμη ήδη την λύση.  Προσφάτως ανακοίνωσε το e-Jumpy Hydrogen, ένα μοντέλο υδρογόνου, το καύσιμο που μέσω των κυψελών καυσίμων θα μετατρέπεται σε ρεύμα και με την ενέργεια υδρογόνου να  προσφέρει επιπρόσθετη αυτονομία στα 400 χιλιόμετρα, Συνολικά υπολογίζεται ότι την προηγούμενη δεκαετία σε όλο τον κόσμο κυκλοφόρησαν περίπου 30.000 αυτοκίνητα υδρογόνου.