Tο πρωτότυπο MORPHOZ αντικατοπτρίζει το αύριο, σήμερα!

Renault Morphoz! Ένα ξεχωριστό μοντέλο που προσαρμόζεται σε κάθε είδους χρήση, είτε πρόκειται για μια σύντομη, καθημερινή διαδρομή προς το γραφείο, είτε για μια βόλτα στα μαγαζιά, ή για κάποιο μεγάλο ταξίδι. Ένα προσωπικό όχημα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από άλλους, όταν δεν το χρησιμοποιείτε εσείς. Ένα όχημα σχεδιασμένο για να ταιριάζει σε διάφορα οικοσυστήματα και για να προωθεί την έννοια της αλληλεπίδρασης. Ένα αυτόνομο όχημα για να το οδηγείτε εσείς ή να σας οδηγούν.

Το φουτουριστικό αυτό όχημα αντιπροσωπεύει το όραμα της Renault σε ό,τι αφορά την προσωπική και την κοινόχρηστη ηλεκτροκίνηση, από το 2025 και μετά. Ονομάζεται MORPHOZ και βασίζεται στην νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα της Συμμαχίας με τον κωδικό CMF-EV. Πρόκειται για μία πλατφόρμα για ηλεκτρικά μοντέλα που προσφέρει ποικίλες δυνατότητες διαμόρφωσης όχι μόνο σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, την ισχύ και την αυτονομία, αλλά και στον τομέα των επιλογών από το χρήστη, ακόμα και του χώρου αποσκευών.

Πιστό στο DNA της μάρκας, το πρωτότυπο MORPHOZ αντικατοπτρίζει την «Οικογένεια», ένα από τα «πέταλα» του «λουλουδιού» της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Renault, με την ονομασία ‘Life Flower’(«το Λουλούδι της Ζωής»), η οποία βασίζεται στις διάφορες φάσεις της ζωής ενός ατόμου. Ωστόσο, δεν είναι απλά μία πειραματική πρόταση αυτοκίνησης. Είναι το design, οι λεπτομέρειες και η εμφάνιση του εσωτερικού του, που αναδεικνύουν τη φιλοσοφία της οικογένειας των ηλεκτρικών μοντέλων της Renault για τα χρόνια που έρχονται.

 

Η βασική επιφύλαξη στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου παραμένει η αυτονομία. Εντούτοις, το επιχείρημα ότι η ηλεκτροκίνηση έχει τόσους περιορισμούς, σύντομα θα καταρριφθεί, με το πρωτότυπο Renault MORPHOZ να αποτελεί σήμερα την πιο τρανή απόδειξη για τις δυνατότητες των ηλεκτρικών οχημάτων (EV).

Για την πόλη και ακόμα παραπέρα: ηλεκτροκίνηση χωρίς περιορισμούς

Ως πρωτοπόρος, ηγέτης και ειδικός στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, το Groupe Renault βελτιώνει συνεχώς τα τελευταία 10 χρόνια την αυτονομία και τη ισχύ του βασικού της μοντέλου, του ZOE, καθιστώντας το ακόμα πιο ευέλικτο και αποτελεσματικό. Ταυτόχρονα, έχει εξελίξει το αμιγώς ηλεκτρικό Twingo Z.E., το οποίο διαθέτει αυτονομία ικανή για χρήση στην πόλη. Η σειρά των ηλεκτρικών μοντέλων περιλαμβάνει επίσης το Renault City K-ZE, ένα μικρό SUV πόλης που κυκλοφορεί στην αγορά της Κίνας και τη μεγαλύτερη γκάμα ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη.

Στα πλαίσια του οράματος της βιώσιμης αυτοκίνησης για όλους, το Groupe Renault προτίθεται να προσφέρει τα μοντέλα του σε διάφορες επιλογές μεγέθους, βάρους, ισχύος και αυτονομίας, προσαρμοσμένα σε κάθε χρήση, δίνοντας δυνατότητα στον πελάτη να ικανοποιήσει κάθε του ανάγκη χωρίς περιορισμούς, τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης.

Ο στόχος αυτός καθίσταται ολοένα και πιο σημαντικός, γεγονός που αποδεικνύεται από το πρωτότυπο MORPHOZ, το οποίο δεν είναι απλά μία πειραματική πρόταση. Αποτελεί μία πρόγευση των μελλοντικών ηλεκτρικών μοντέλων της γκάμας της Renault. Μοντέλα που θα εφοδιάζονται με μπαταρίες διαφορετικής ισχύος. Μοντέλα που θα ενσωματώνουν τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές καινοτομίες ώστε να προσφέρουν βέλτιστη αποδοτικότητα της μπαταρίας τους, αλλά και του κινητήρα τους. Μοντέλα που θα εκμεταλλεύονται με τον καλύτερο τρόπο τη δομή και τις βελτιωμένες δυνατότητες των συστημάτων επαναφόρτισης. Μοντέλα που θα εξοπλίζονται με συστήματα δικτυωμένων υπηρεσιών, ώστε να προσφέρουν άριστες συνθήκες ταξιδιού και φόρτισης.

 

Πλατφόρμα αποκλειστικά εξελιγμένη για την ηλεκτροκίνηση

Το μεσοπρόθεσμο όραμα της ηλεκτροκίνησης και τα μελλοντικά οχήματα της γκάμας της Renault που θα παρέχουν αυτό το είδος κίνησης, δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν χωρίς μία τεχνολογική βάση σχεδιασμένη αποκλειστικά για αυτό το σκοπό. Το Renault MORPHOZ χρησιμοποιεί μία εντελώς νέα, σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτροκίνητα μοντέλα, σπονδυλωτή πλατφόρμα, που ονομάζεται CMF-EV.

Όπως και η πλατφόρμα CMF-B η οποία παρουσιάστηκε τον περασμένο χρόνο στο Clio και χρησιμοποιείται και από το νέο Captur, έτσι και η CMF-EV πλατφόρμα εξελίχθηκε από τη Συμμαχία. Μας δίνει τη δυνατότητα να κατασκευάσουμε, να προσαρμόσουμε  και να τελειοποιήσουμε με βάση αυτή, ένα ηλεκτρικό όχημα, ακόμα πιο εύκολα από ότι θα συνέβαινε με μία πλατφόρμα σχεδιασμένη για μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσεως (ΜΕΚ), ή για υβριδικά μοντέλα.

Από στυλιστική άποψη: η εξαιρετικά πρωτοποριακή αρχιτεκτονική της πλατφόρμας αυτής επιτρέπει τη ύπαρξη ενός μεγάλου μεταξονίου με τους τροχούς τοποθετημένους στις 4 γωνίες του αμαξώματος, προβόλους περιορισμένων διαστάσεων και εντελώς επίπεδο πάτωμα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δραστική τροποποίηση των φυσικών αναλογιών και την εξαιρετικά εντυπωσιακή εμφάνιση. Χάρη στην αναβαθμισμένη μπαταρία, η πλατφόρμα CMF-EV μας δίνει τη δυνατότητα να σχεδιάζουμε αυτοκίνητα πολύ πιο κοντά στο έδαφος, με χαμηλότερη οροφή και, το πιο σημαντικό, με βελτιωμένες αεροδυναμικές επιδόσεις. Το κοντό καπό, εξασφαλίζει μεγαλύτερο και πιο εκλεπτυσμένο περιβάλλον για τους επιβάτες.

Σε ό,τι αφορά στη δυναμική οδήγηση, αυτή είναι βελτιωμένη χάρη στο σασί και τη δομή που έχει βελτιστοποιηθεί για ηλεκτρικό όχημα, καθώς εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από το πάτωμα, στο πίσω μέρος.

Τέλος, σε ό,τι αφορά στην εμπειρία στο εσωτερικό και την εσωτερική διάταξη: Καθώς ο ηλεκτροκινητήρας είναι μικρότερος από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσεως, και μπορεί να τοποθετηθεί στην ιδανική θέση, όπως στην πλατφόρμα CMF-EV, το ταμπλό μπορεί να βελτιωθεί και να μετακινηθεί προς τα εμπρός για να ελευθερωθεί χώρος αποθήκευσης και ο χώρος για τους επιβάτες – ειδικά για τα γόνατα των πίσω. Η απουσία του τούνελ μετάδοσης καθιστά εφικτή την υιοθέτηση ενός εντελώς επίπεδου πατώματος, που εξασφαλίζει ακόμα περισσότερο χώρο για τα πόδια. Χάρη σε αυτές τις βελτιώσεις τα ηλεκτρικά μοντέλα θα είναι πλέον σε θέση να προσφέρουν μια εμπειρία διαβίωσης στο εσωτερικό, που μέχρι σήμερα συναντούσε κανείς μόνο σε μοντέλα πολύ μεγαλύτερων και ακριβότερων κατηγοριών.

MORPHOZ, ένα «προσωπικό» όχημα, που μπορεί να προσαρμοστεί σε κάθε ειδική απαίτηση

Το Renault MORPHOZ είναι ένα 100% ηλεκτρικό, προσαρμόσιμο πρωτότυπο crossover που φορτίζεται επαγωγικά ακόμα και κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ενώ διαθέτει χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Όπως και το πρωτότυπο SYMBIOZ, που παρουσιάστηκε το 2017, πρόκειται για ένα «προσωπικό» όχημα που προσφέρει πλέον εξειδικευμένα χαρακτηριστικά κοινόχρηστης οδήγησης.

Η προσαρμοστικότητα υψηλού επιπέδου του πρωτότυπου MORPHOZ αναδεικνύεται από τη φυσική διαφορά που εμφανίζουν οι δύο επιλογές του: η κοντή επιλογή “City” και η μακριά επιλογή “Travel”. Το αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται στον τρόπο ζωής του χρήστη του, είτε αυτός το χρειάζεται για καθημερινή χρήση είτε για διακοπές ή ταξίδια.

Για να το επιτύχει αυτό, η επιλογή City εφοδιάζεται με μπαταρία ικανής ισχύος για καθημερινές μετακινήσεις, ενώ η επιλογή Travel μπορεί να φιλοξενήσει μπαταρία με έξτρα ισχύ που είναι απαραίτητη για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, όπως για παράδειγμα η κίνηση σε αυτοκινητόδρομους.

Επιλογή City

Η κοντή επιλογή «City» του Renault MORPHOZ έχει μήκος 4.40μ. Με το μεταξόνιο των 2.73μ., τιμή ρεκόρ για όχημα τέτοιου μήκους,  έχει τη δυνατότητα να εφοδιαστεί με μπαταρίες 40 kWh που είναι στάνταρ, παραμένοντας πάντα ελαφρύ και χωρίς να επιβαρύνεται με περιττά κόστη. Ωστόσο η εμπειρία στο εσωτερικό του απαντά μόνο σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Σε αυτή την επιλογή το MORPHOZ διαθέτει μία ξεχωριστή φωτιστική υπογραφή, η οποία ενισχύεται από την παρουσία πρόσθετων στοιχείων LED. Το στυλ του είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό χάρη στο κοντό καπό, τους σμιλευμένους προφυλακτήρες, τους σχεδόν ανύπαρκτους προβόλους και τους ακροβολισμένους τροχούς, που αντανακλούν την ευελιξία ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου πόλης.

Επιλογή Travel

Η μακριά επιλογή «Travel» του Renault MORPHOZ έχει μήκος 4.80μ. Το μεταξόνιο είναι και αυτό αναλογικά αυξημένο στα 2.93μ. ώστε να μπορεί να δεχθεί τη μεγαλύτερη μπαταρία και να προσφέρει ένα ακόμα πιο ευρύχωρο εσωτερικό. Μπορεί να μεταφέρει μπαταρίες με πρόσθετη ισχύ 50 kWh  (συνολική ισχύς 90 kWh) και να εξασφαλίσει ακόμα μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες, αλλά και δυνατότητα μεταφοράς ακόμα δύο αποσκευών. Επιπρόσθετα, αυτή η επιλογή – που διαθέτει ξεχωριστή φωτιστική ταυτότητα – έχει ένα ειδικά σχεδιασμένο εμπρός μέρος και προφίλ που βελτιστοποιούν τις αεροδυναμικές επιδόσεις, προσφέροντας έτσι καλύτερες συνθήκες οδήγησης σε μεγάλα ταξίδια.

Επέκταση αυτονομίας

Η κανονική μπαταρία των 40 kWh της επιλογής City του Renault MORPHOZ έχει ονομαστική αυτονομία 400χλμ. τιμή που κρίνεται επαρκής για καθημερινή αστική και περιαστική χρήση.  Παρέχει λοιπόν ένα βαθμό ευελιξίας που θα ικανοποιήσει πάνω από το 90% των αναγκών των χρηστών.

Για το υπόλοιπο 10%, και στην περίπτωση που υπάρχει ανάγκη για κάλυψη μεγαλύτερων αποστάσεων, το MORPHOZ μπορεί να φιλοξενήσει και μία έξτρα συστοιχία μπαταριών που ονομάζεται ‘Travel Extender’. Το αυτοκίνητο μπορεί να μετατραπεί σε Travel καθώς υπάρχει μία ειδική θυρίδα στο πάτωμα που αποκαλύπτει μία θέση που μπορεί να φιλοξενήσει μία μπαταρία 50 kWh. Η συστοιχία των 50 kWh μπορεί να τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα.

Το MORPHOZ με αυτή την επιλογή, αναχωρεί από το σταθμό ανεφοδιασμού με αυτονομία 700 χλμ. για οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο.

Μόλις επιστρέψει από το ταξίδι του, ο χρήστης σταματά πάλι σε ένα σταθμό ανεφοδιασμού για να επιστρέψει την έξτρα μπαταρία και να μείνει πάλι με την αρχική των 40 kWh που έχει το όχημα στην διάταξη City. Ο σταθμός ανεφοδιασμού επαναφορτίζει τις μπαταρίες για να είναι πάλι έτοιμες για χρήση. Μπορεί επίσης να τις χρησιμοποιήσει και με άλλους τρόπους εφόσον χρειαστεί από κάποιο άλλο όχημα : για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου, για την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ή για το φωτισμό ενός παρακείμενου κτιρίου.

 

Χώρος επιβατών που προσαρμόζεται στις ανάγκες οδηγού και επιβατών

Καθώς ο οδηγός πλησιάζει το αυτοκίνητο, το Renault MORPHOZ πραγματοποιεί μία αλληλουχία φωτεινών σημάτων ώστε να δείξει ότι αναγνώρισε το άτομο που θα καθίσει πίσω από το τιμόνι του. Αρκεί ένα νεύμα και το αυτοκίνητο ξεκλειδώνει και ανοίγει όλες του τις πόρτες. Το ανάποδο άνοιγμα των θυρών («suicide doors») σε συνδυασμό με την απουσία μεσαίας κολώνας κάνει ευκολότερη την είσοδο των επιβατών στο φιλόξενο εσωτερικό, το οποίο αποδεικνύεται και ιδιαίτερα φωτεινό χάρη στις κίτρινες ταπετσαρίες των καθισμάτων και την κίτρινη επένδυση της κεντρικής κονσόλας. Όπως και το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό μπορεί να αλλάξει ώστε να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του οδηγού και των επιβατών.

Το αυτοκίνητο διαθέτει ένα φουτουριστικό τιμόνι, στο κέντρο του οποίου φιλοξενείται μία οθόνη 10,2 ιντσών που εμφανίζει τις βασικές πληροφορίες οδήγησης και ασφαλείας. Πίσω από το τιμόνι, ξεχωρίζει το ταμπλό στο οποίο λάμπουν δια της απουσίας τους (!) ο πίνακας οργάνων και η οθόνη των πολυμέσων.

Με εντολή του οδηγού – ο οποίος αποφασίζει να κάνει τις οθόνες να εξαφανιστούν – το ταμπλό ανοίγει για να εμφανιστεί ο πίνακας οργάνων LIVINGSCREEN που ξεδιπλώνεται «γλυκά». Η απλή και ευρεία αυτή οθόνη απεικονίζει πληροφορίες για την οδήγηση καθώς και πληροφορίες από το σύστημα πολυμέσων.

Ο πίνακας οργάνων LIVINGSCREEN εμφανίζεται είτε σε πρόγραμμα χειροκίνητης ή αυτόνομης λειτουργίας οδήγησης.

Περιστρεφόμενο κάθισμα συνοδηγού

Ο χώρος των επιβατών του MORPHOZ μπορεί να διαμορφωθεί σύμφωνα με την επιλογή «Share» που δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες – εκτός από τον οδηγό, που κοιτάει πάντα μπροστά στο δρόμο – να καθίσουν αντικριστά ώστε να συζητήσουν ή να συμμετέχουν σε κάποια κοινή δραστηριότητα.

Για να επιτευχθεί αυτό, το απόλυτα συμμετρικό κάθισμα του συνοδηγού, ανακλίνεται κατά 180 μοίρες ώστε να «κοιτάει»  προς τα πίσω. Με αυτό τον τρόπο οι επιβάτες μπορούν να κάνουν κοινή χρήση της κεντρικής κονσόλας με τη μεγάλη οθόνη, που διατρέχει σχεδόν ολόκληρο το μήκος της καμπίνας, απολαμβάνοντας μία εμπειρία σαν να βρίσκονται στο σαλόνι του σπιτιού τους.

Συρόμενα πίσω καθίσματα

Όταν το MORPHOZ μεταμορφώνεται από την επιλογή City στην επιλογή Travel, τα πίσω καθίσματα μετακινούνται αυτόματα προς τα πίσω ώστε να εκμεταλλευτούν τον έξτρα εσωτερικό χώρο.

Έτσι οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ακόμα μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατά τους. Ο χώρος που δημιουργείται τους δίνει τη δυνατότητα να νοιώσουν ότι κάθονται σε πολυθρόνες γύρω από ένα τραπέζι, με τη μεγάλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα να παίζει το ρόλο του τραπεζιού.

 

Αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3

Το πρωτότυπο Renault MORPHOZ παρέχει λειτουργία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3, όπως χαρακτηριστικά προσδιορίστηκε από τους μηχανολόγους του Διεθνούς Αυτοκινητιστικού Οργανισμού SAE. Γνωστό και σαν «χωρίς χέρια» (“Hands off”), αυτό το επίπεδο δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να οδηγήσει το αυτοκίνητο τραβώντας εντελώς τα χέρια του από το τιμόνι, σε συγκεκριμένες συνθήκες και σε δρόμους που αυτό επιτρέπεται, όπως π.χ. αυτοκινητόδρομους ή μποτιλιαρίσματα.

Το αυτοκίνητο αναλαμβάνει να διατηρήσει μία απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα, να διατηρήσει την πορεία του στα όρια της λωρίδας κυκλοφορίας, ακόμα και σε στροφές, να αλλάξει λωρίδα (πχ. για προσπέρασμα), και να κινηθεί σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος. Ωστόσο, παρέχει στον οδηγό τη δυνατότητα να πάρει πάλι και ταχύτατα τον έλεγχο (σε μερικά δευτερόλεπτα), σε περίπτωση επικείμενου κινδύνου, ή σε περίπτωση που οι αισθητήρες του αυτοκινήτου δεν είναι πλέον σε θέση να «διαβάσουν» σωστά την πορεία του (σε κακές καιρικές συνθήκες ή όταν δεν υπάρχουν εμφανείς διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα). Για αυτό το λόγο και το τιμόνι του MORPHOZ παραμένει πάντα στη θέση του ακόμα και όταν ο πίνακας οργάνων έχει εξαφανιστεί μέσα στο ταμπλό.

Με τη λειτουργία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, ο οδηγός είναι ελεύθερος να μετακινεί τα μάτια και τα χέρια του μόλις δοθεί η εντολή ενεργοποίησης, αλλά δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει, για άλλες δραστηριότητες, οποιαδήποτε οθόνη (tablet με οθόνη αφής ή smartphone) διαφορετική από εκείνη που βρίσκεται ακριβώς μπροστά του: να διαβάσει ή να στείλει email ή SMS, ή να διαβάσει το περιεχόμενο πολυμέσων κ.λπ.