KINEZIKA AYTOKINHTA: Πότε θα πατήσουν πόδι;

Στην αχανή αγορά της Κίνας η αυτοκινητοβιομηχανία ανθεί , τόσο για τις ευρωπαϊκές φίρμες που έχουν στήσει τα εργοστάσια τους – στον βωμό της ηλεκτροκίνησης – όσο και για τις μικρές εγχώριες εταιρείες που έχουν να προτείνουν εκατοντάδες λύσεις από μικρά ηλεκτρικά –με μικρή αυτονομία που επαρκεί για τις καθημερινές αστικές διαδρομές – έως και τις πιο εξελιγμένες προτάσεις που κατά καιρούς «τολμούν» να πατήσουν το πόδι τους στην άκρως ανταγωνιστική αγορά της Ευρώπης. Η γκάμα περιλαμβάνει μικρά αυτοκίνητα που λόγω της περιορισμένης ταχύτητας τους δεν απαιτείται καν η κατοχή διπλώματος, μοντέλα που πουλάνε «τρελά» στην εγχώρια αγορά για τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις.

Ανάμεσα στις πιο πρόσφατες προτάσεις είναι και αυτή της SAIC-GM-Wuling που παρουσίασε το Wuling E5C, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της. Πρόκειται για ένα μοντέλο που οι διαστάσεις του παραπέμπουν σε Smart, με μήκος 2,9 μέτρα, αν και η καμπίνα του είναι διαμορφωμένη για τέσσερις επιβάτες. Η έξυπνη σχεδίαση του το κάνει άκρως πρακτικό, αφού με ατού την αναδίπλωση των καθισμάτων, ο χώρος φόρτωσης μπορεί να ξεπεράσει τα 700 λίτρα! Πάντως, όσοι πιστεύουν ότι είναι μια φθηνή ηλεκτρονικά κατασκευή μάλλον θα διαψευστούν: Το λιλιπούτειο μοντέλο έχει ψηφιακό πίνακα ενώ είναι ηλεκτροκίνητο.

Ο κινητήρας των 27 ίππων αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 13,82 kWh και οι επιδόσεις του – όπως η ταχύτητα  που ορίζεται στα 100 χλμ/ώρα – υπερκαλύπτει τις αστικές μετακινήσεις. Η τιμή του δεν ξεπερνά τα 3.000 ευρώ. Πριν από λίγους μήνες, η κινεζική εταιρεία Aiways είχε λάβει όλες τις απαραίτητες ευρωπαϊκές εγκρίσεις, ώστε να λανσάρει το ηλεκτρικό SUV της, στην ευρωπαϊκή αγορά. Μάλιστα, είχε ανακοινώσει την απόφαση της να λανσάρει σε μια αρκετά ανταγωνιστική τιμή το νέο ηλεκτρικό U5, το μεγάλο SUV της με τιμή περίπου στα 25.000 ευρώ.  Αρκετά ψηλά έχει βάλει τον πήχη η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD που, από κατασκευαστής μπαταριών τη δεκαετία του 90 πλέον διαπρέπει στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων με τις περισσότερες πωλήσεις από οποιονδήποτε άλλο κατασκευή.

Σήμερα, η BYD προσφέρει την πιο πλούσια γκάμα σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ, άξιο αναφοράς αποτελεί το γεγονός ότι η Toyota συμφώνησε με την κινεζική BYD να ιδρύσουν φέτος, μια νέα θυγατρική εταιρεία με κεφάλαια που θα καταβάλλουν και οι δύο , με βασικό τους «έργο» τον σχεδιασμό και την εξέλιξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας! Tα δύο παραπάνω παραδείγμα αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό, μιας και οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία δείχνουν την Κίνα να υπερτερεί τα επόμενα χρόνια, μιας και θα καταστεί ο βασικός ρυθμιστής στην παραγωγή μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σήμερα, οι προβλέψεις αναφέρουν ότι, στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια, θα κυκλοφορήσουν περισσότερα από 5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, την στιγμή που η εγχώρια αγορά της γηραιάς ηπείρου δεν μπορεί να καλύψει την παραγωγή των μπαταριών τους. Μονόδρομος η τροφοδότηση των μοντέλων τους από την Κίνα, , την Κορέα και την Ιαπωνία που αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 80% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών.