BMW Group: Σκοπεύει να διαθέσει πάνω από 30 δισ. ευρώ σε τεχνολογίες του μέλλοντος μέχρι το 2025

Το BMW Group ενστερνίζεται τη μεταμόρφωση της αυτοκινητοβιομηχανίας με μεγάλη αυτοπεποίθηση και επενδύει μεγάλα ποσά στην έρευνα και εξέλιξη με στόχο τη διαμόρφωση του μέλλοντος της μετακίνησης προς όφελος των πελατών του.

 

Στο πλαίσιο της εξάπλωσης του κορωνοϊού, ο Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, Oliver Zipse, τόνισε στο Μόναχο την Τετάρτη: «Απαιτείται αλληλεγγύη και υπεύθυνη δράση. Στην κοινωνία μας, αποτελεί καθήκον και υποχρέωση των ισχυρών η προστασία των αδυνάτων. Γι’ αυτό, το BMW Group υποστηρίζει πλήρως τα μέτρα περιορισμού της εξάπλωσης του κορωνοϊού». Το BMW Group απαντά στην αναμενόμενη καμπύλη ζήτησης στις παγκόσμιες αυτοκινητιστικές αγορές αναπροσαρμόζοντας τον όγκο παραγωγής, σε πρώτη φάση, ενώ παράλληλα θα αξιοποιήσει πλήρως τη διαθέσιμη γκάμα εργαλείων για μεγιστοποίηση της ευελιξίας.

 

Ο Manfred Schoch, Πρόεδρος Γενικού Συμβουλίου Εργαζομένων, τόνισε τη σημασία των εργαλείων που συμφωνήθηκαν μεταξύ Διοίκησης και Γενικού Συμβουλίου Εργαζομένων: «Σε καιρούς κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε τώρα, το Γενικό Συμβούλιο Εργαζομένων επιδιώκει να προσφέρει μία σαφή αίσθηση κατεύθυνσης στους συνεργάτες του. Πρωταρχική προτεραιότητα είναι η προστασία της υγείας τους και η διασφάλιση των θέσεων εργασίας και των αποδοχών τους. Το Γενικό Συμβούλιο Εργαζομένων συμφώνησε σε τρία σημαντικά εργαλεία για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο: Ευέλικτα ωράρια εργασίας, δυνατότητα εργασίας από το σπίτι, και, το πιο πρόσφατο, υπαγωγή σε καθεστώς μερικής απασχόλησης. Αυτό θέτει ως προϋπόθεση, οι καθαρές αποδοχές ενός εργαζόμενου που ανήκει στη μισθολογική κλίμακα της BMW να μην υπολείπονται του 93% του κανονικού μισθού του. Είμαι πεπεισμένος ότι αυτά τα τρία εργαλεία θα μας επιτρέψουν να υποστηρίξουμε το προσωπικό μας με ασφάλεια μέχρις ότου παρέλθει η κρίση του κορωνοϊού».

 

Στη συνέχεια, ο Zipse δήλωσε τα εξής: «Λαμβάνουμε σοβαρά τις ευθύνες μας, τόσο ως προς τη διασφάλιση της προστασίας και υγείας των εργαζομένων μας, όσο και ως προς την επίτευξη της βέλτιστης ισορροπίας σε ό,τι αφορά την κερδοφορία. Ένα είναι βέβαιο: ο κορωνοϊός είναι εδώ τώρα, αλλά θα υπάρξει και εποχή μετά από αυτόν. Η προσέγγιση που υιοθετούμε δείχνει ξεκάθαρα την ικανότητα του BMW Group να αντιδρά γρήγορα και ευέλικτα».

 

«Οι νέες τεχνολογίες είναι το κλειδί για το μέλλον της μετακίνησης. Μέχρι το 2025, σκοπεύουμε να επενδύσουμε πάνω από 30 δις. ευρώ στον τομέα έρευνας & εξέλιξης, υπογραμμίζοντας ότι κρατάμε τα σκήπτρα της καινοτομίας. Από αυτό απορρέει και η αυτοπεποίθησή μας για τη μελλοντική μας ανάπτυξη» δήλωσε ο Zipse. «Η δυνατότητα ενσωμάτωσης διαφορετικών τεχνολογιών για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος είναι εξαιρετικά σημαντική. Οι εταιρείες εκείνες που θα καταφέρουν να αναπτύξουν και να συνδυάσουν εξίσου hardware (εξοπλισμό) και software (λογισμικό) θα διαμορφώσουν το μέλλον της αυτοκίνησης. Από αυτή την άποψη, αναμφισβήτητα, οδηγούμε τις εξελίξεις».

 

Αποφασιστικά βήματα την κατάλληλη στιγμή.

Στο μέλλον, το BMW Group θα επωφεληθεί από τις πρώιμες στρατηγικές αποφάσεις που έλαβε, κάτι που του χαρίζει ένα αποφασιστικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε αυτή την κρίσιμη φάση της αλλαγής για ολόκληρη τη βιομηχανία. «Κάναμε αποφασιστικά βήματα στους σχετικούς στρατηγικούς τομείς την κατάλληλη στιγμή και τώρα σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα για να διαχωρίσουμε τη θέση μας από την τάση της βιομηχανίας», συνέχισε ο Zipse.

 

Το BMW Group έβαλε στην ατζέντα του την επίτευξη νέων στόχων εκπομπών CO 2 από πολύ νωρίς, κάτι που λειτούργησε ως κίνητρο για να αποφασίσει τον συστηματικό εξηλεκτρισμό της γκάμας του. Με το πρόγραμμα Performance > NEXT που λανσαρίστηκε το 2017, έγιναν περαιτέρω κινήσεις για την επίτευξη μεγαλύτερης απόδοσης και ισχυρότερων λειτουργικών αποτελεσμάτων. Επιπλέον, τα τελευταία οκτώ χρόνια, περίπου 46.000 εργαζόμενοι έχουν εκπαιδευτεί στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Εν όψει της αυξανόμενης σημασίας της τεχνογνωσίας σε θέματα λογισμικού (software know  how ), το BMW Group ίδρυσε την κοινοπραξία Critical Techworks IT το 2018 προκειμένου να διασφαλίσει την απαραίτητη τεχνογνωσία. Το ίδιο το BMW Group είναι ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες IT στη Γερμανία με 5.300 εργαζόμενους να έχουν εκπαιδευτεί στον τομέα της ανάλυσης δεδομένων (data analytics). Η πρόσβαση στις πρώτες ύλες που ήταν απαραίτητη για την παραγωγή ηλεκτροκίνησης διασφαλίστηκε επίσης με στρατηγικό τρόπο. Από την έναρξη της τρέχουσας χρονιάς, το BMW Group προμηθεύεται απευθείας το απαιτούμενο κοβάλτιο και λίθιο και παρέχει αυτές τις ύλες στους προμηθευτές που εμπλέκονται στην κατασκευή κυψελών μπαταριών.

 

Ταυτόχρονα, το BMW Group παραμένει πλήρως προσηλωμένο στις ανάγκες των πελατών και στις καινοτομίες που είναι απαραίτητες για να ικανοποιηθούν αυτές οι ανάγκες. Με γνώμονα αυτό, θα συνεχίσει σταθερά την απόκτηση νέων, εξειδικευμένων γνώσεων σε τεχνολογίες του μέλλοντος.

 

Η οικονομική ευρωστία θα αποτελέσει τη βάση για την επιτυχία του αύριο.

Για την αντιστάθμιση των υψηλών δαπανών που απαιτούν οι τεχνολογίες του μέλλοντος, το BMW Group θα εξακολουθήσει να εργάζεται συστηματικά με στόχο τη συνεχή βελτίωση της αποδοτικότητας στο πλαίσιο του προγράμματος Performance > NEXT.

 

«Θέσαμε στους εαυτούς μας σαφείς στόχους για το 2020. Υψηλή προτεραιότητα θα δοθεί στην κερδοφορία και τη ρευστότητα σε ό,τι αφορά τη μελλοντική διαχείριση της επιχείρησής μας. Όλα τα μέτρα και οι πρωτοβουλίες που εφαρμόζονται σε συνδυασμό με το Performance > NEXT μας οδηγούν στη σωστή κατεύθυνση. Αναφορικά με τη ρευστότητα, επικεντρωνόμαστε κυρίως στις κεφαλαιουχικές δαπάνες και τη συνεπή διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης», δήλωσε ο Nicolas Peter, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG, τομέας Οικονομικών. «Ήδη σημειώνουμε μετρήσιμη πρόοδο, που θα συνεχίσει να έχει αισθητή θετική επίδραση στα κέρδη – είτε σε επίπεδο πωλήσεων, είτε σε κόστος υλικών ή έμμεσων προμηθειών».

 

Πρωταρχικό στοιχείο σε αυτή την προσπάθεια είναι η ανάπτυξη ακόμα ταχύτερων ψηφιακών διαδικασιών και πιο λιτών δομών. Το πρόγραμμα Performance > NEXT αναμένεται να αποφέρει αποδόσεις που θα υπερβαίνουν τα 12 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2022. Μεταξύ άλλων, οι χρόνοι εξέλιξης νέων μοντέλων θα μειωθούν κατά ένα τρίτο. Από πλευράς προϊόντων, μέχρι το 50% των εκδόσεων με παραδοσιακά συστήματα κίνησης θα καταργηθούν από το 2021 εν όψει της μετάβασης σε βελτιωμένες, ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων – που θα ευνοήσει τα νέα, ηλεκτροκίνητα συστήματα. Σε αυτό τον τομέα, η επίδραση αυτών των μέτρων θα γίνει πλήρως αισθητή κυρίως από το 2022 και μετά.

 

Επιπλέον, γίνεται συνεχής αξιολόγηση της γκάμας μοντέλων με σκοπό την ανεύρεση πρόσθετων τρόπων για μείωση της πολυπλοκότητας. Δυνατότητες περισσότερων συνεργειών και μεγαλύτερης απόδοσης στις έμμεσες αγορές και σε δαπάνες υλικών και παραγωγής αξιοποιούνται επίσης σε όλο το Group. Επιπλέον, το BMW Group ενισχύει τις κορυφαίες επιδόσεις του με νέα μοντέλα – κυρίως στις κατηγορίες υψηλού περιθωρίου. Ένας από τους στόχους του Group είναι να διπλασιάσει τον όγκο πωλήσεων στην πολυτελή κατηγορία από το 2018 μέχρι το 2020.