Το Citroën SM, ένα μοντέλο που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της κληρονομιάς της μάρκας

Μία κουβέντα μεταξύ της DS Automobiles και της κοινότητας των ανθρώπων της:

«Εργαζόμαστε χτίζοντας πάνω στην κληρονομιά των εμβληματικών μας μοντέλων, δίνοντας υλικό στην έρευνά μας για τη μορφή των μελλοντικών μοντέλων που θα έρθουν στο τέλος της δεκαετίας», μας εκμυστηρεύεται ο Thierry Metroz, Διευθυντής Σχεδιασμού της DS Automobiles. «Αυτό που παρουσιάζουμε,  ένα έργο που ξεκίνησε το 2020, και η παρουσία μας στο Chantilly με το SM TRIBUTE, αποτελεί αδιάψευστη απόδειξη αυτής της δραστηριότητας και της έρευνάς μας πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.”

Την άνοιξη του 2020, η DS Automobiles παρουσίασε στα κοινωνικά της δίκτυα, μια σειρά από σκίτσα που λέγονταν #SM2020. Αυτά τα σχέδια ήταν το αποτέλεσμα ενός εσωτερικού διαγωνισμού δημιουργίας, μεταξύ των σχεδιαστών του DS DESIGN STUDIO PARIS, με θέμα μια νέα σχεδιαστική προσέγγιση  της υπέροχης SM, που παρουσιάστηκε το 1970.

«Η κοινότητά μας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης αυτών των σκίτσων, μας έστειλε αρκετά σημαντικά μηνύματα», θυμάται ο Thierry Metroz. «Το πρώτο ήταν ότι όλα συνδέονταν έντονα με τα εμβληματικά μοντέλα της κληρονομιάς μας. Το δεύτερο ήταν ότι κανείς δεν ήθελε να χαλάσει το αρχικό σχέδιο».

Η ομάδα του DS DESIGN STUDIO PARIS εργάζεται συστηματικά πάνω στην κληρονομιά των ιστορικών DS και SM, μέσα από σκίτσα που απελευθερώνουν τη δημιουργικότητά τους και τροφοδοτούν τη σκέψη τους..

Περισσότερο από ένας απλός φόρος τιμής, το SM TRIBUTE γιορτάζει δέκα χρόνια τέχνης και κομψότητας από τη δημιουργία της DS Automobiles, και τη συμμετοχή της στο πρώτο Chantilly Arts & Elegance, ενώ συνεισφέρει και στην έρευνα του DS DESIGN STUDIO PARIS, για τα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας.

Ένας φόρος τιμής στην SM και μία σχεδιαστική προσέγγιση εξαιρετικά επίκαιρη πρόταση

Το μήνυμα που μετέφερε η κοινότητα της DS Automobiles εισακούστηκε. Η ομάδα του DS DESIGN STUDIO PARIS εργάστηκε σαν η SM να μην σταμάτησε ποτέ να εξελίσσεται, τις τελευταίες πέντε δεκαετίες.

Η SM, γεννημένη στις αρχές της δεκαετίας του 1970, αποτελούσε την επιτομή της γαλλικής καινοτομίας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτό το ΄grand tourer’ ήταν ένα πραγματικό εργαστήριο τεχνολογίας. Το αεροδυναμικό στυλ του, μελετημένο από τον Robert Opron, ήταν ταυτόχρονα κομψό και «προχωρημένο» (avant-garde). Κάτω από το καπό, ένας πανίσχυρος V6 προσέφερε εξαιρετικές επιδόσεις. Αλλά αυτό που πραγματικά έκανε το SM να ξεχωρίζει από όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, ήταν η υδροπνευματική του ανάρτηση, που ήταν κληρονομία από τη DS, και εξασφάλιζε στο αυτοκίνητο ασυναγώνιστη οδηγική άνεση και υποδειγματική οδική συμπεριφορά. Το SM παραμένει ακόμα και σήμερα ένα «cult» μοντέλο, περιζήτητο από συλλέκτες σε όλο τον κόσμο. Ο μοναδικός συνδυασμός άνεσης, επιδόσεων και καινοτομίας, το καθιστά ένα πραγματικό θρύλο της αυτοκίνησης.

Αν το SM εντυπωσίασε τόσο πολύ, αυτό το χρωστούσε κυρίως στο πολυτελές και προσεγμένο εσωτερικό του. Τα υλικά κορυφαίας ποιότητας, η ακριβή κατασκευή και η άριστα μελετημένη εργονομία, φρόντιζαν για τη δημιουργία μιας ιδιαίτερα ραφιναρισμένης ατμόσφαιρας στο εσωτερικό. Το ταμπλό, με τα οβάλ όργανα, και το χαρακτηριστικό τιμόνι, ήταν λειτουργικό αλλά και εξαιρετικά καλαίσθητο. Το SM ήταν επίσης πολύ καλά εξοπλισμένο για την εποχή του, καθώς διέθετε σύστημα κλιματισμού και υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης. Εκτός από τον δυναμικό του χαρακτήρα, το SM ήταν ένα αυτοκίνητο ικανό να προσφέρει άνεση “first class”, στους επιβάτες του.