Πως επιτυγχάνει έως 19% μειωμένες εκπομπές ρύπων το νέο Opel Astra

Η Opel συνεχίζει την ίδια στρατηγική με υπερσύγχρονες, νέες γενιές πολύ αποδοτικών και ελαφρών κινητήρων βενζίνης και diesel. Τα τρικύλινδρα μηχανικά σύνολα 1.2-1.5L παράγουν από 77kW (105hp) έως 107kW (145hp), κάνοντας τόσο το πεντάθυρο Astra όσο και το Sports Tourer δύο πολύ οικονομικά μοντέλα και πρωταθλητές στις μειωμένες εκπομπές CO2(NEDC1: στην πόλη 6,1-4,5 l/100 km, εκτός πόλης 4,0-3,1 l/100 km, μικτός κύκλος 4,8-3,6 l/100 km, 115-96 g/km CO2, WLTP2 μικτός κύκλος: 5,9-4,4, 139-117 g/km CO2, προκαταρτικές τιμές). Ένας αντικραδασμικός άξονας στο μπλοκ των τρικύλινδρων κινητήρων εξουδετερώνει τους κραδασμούς. Οι βασικές κινητήριες μονάδες συνδυάζονται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, στάνταρ. Ένα ‘στρωτό’ αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων διατίθεται προαιρετικά.

Οι σχολαστικές δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα συνέβαλαν επίσης σημαντικά στις μειώσεις κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2. Ως αποτέλεσμα, το νέο Astra είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά συμπαγή αυτοκίνητα της αγοράς.

Με τιμή 0.25 Cd, το Sports Tourer ανήκει στην κατηγορία των station wagon με το χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας στον κόσμο, ενώ το πεντάθυρο ηγείται της κατηγορίας hatchback με 0.26 Cd.

Τα αεροδυναμικά επιτεύγματα είναι αποτέλεσμα πολυάριθμων μέτρων όπως το κάλυμμα του διαμερίσματος του κινητήρα, οι βραχίονες ελέγχου πίσω άξονα σε σχήμα εκτροπέα και ένα full-face ‘κλείστρο’. Τα πάνω και κάτω τμήματα της μάσκας του νέου  Astra ανοίγουν και κλείνουν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, βελτιώνοντας έτσι τη ροή αέρα. Η βελτιστοποίηση του κάτω μέρους του αμαξώματος μειώνει το συντελεστή οπισθέλκουσας περιορίζοντας το στροβιλισμό.

Το δυναμικό πλαίσιο του Astra έχει εξελιχθεί περαιτέρω. Νέα αμορτισέρ αυξάνουν την άνεση. Το προαιρετικό σπορ πλαίσιο διαθέτει πιο άκαμπτους αποσβεστήρες, πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης και ένα σύνδεσμο Watt στον πίσω άξονα.

Der neue Opel Astra

«Επικεντρώσαμε τις προσπάθειές μας στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων κατά τη διάρκεια εξέλιξης του νέου Astra» δήλωσε ο Christian Müller, Διευθύνων Σύμβουλος στο Engineering. «Χάρη στην εξαιρετική αεροδυναμική καθώς και τις νέες γενιές κινητήρων και κιβωτίων, μειώσαμε τις εκπομπές CO2 έως 19%. Αυτό είναι ένα τεράστιο βήμα προς όφελος των πελατών μας, οι οποίοι μπορούν επίσης να επωφεληθούν από το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος. Όλα αυτά προάγουν το νέο Astra στην κορυφή της κατηγορίας του.»

Με τη συμβολή προηγμένων τεχνολογιών μείωσης εκπομπών ρύπων, όπως το Φίλτρο Σωματιδίων Βενζίνης (GPF) και το σύστημα Επιλεκτικής Καταλυτικής Αναγωγής diesel Selective Catalytic Reduction (SCR), όλοι οι νέοι κινητήρες του Astra ήδη συμμορφώνονται με το πρότυπο Euro 6d. Το αυστηρό πρότυπο εκπομπών ρύπων θα ισχύσει για πρώτη φορά για όλες τις νέες ταξινομήσεις το 2021. Οι αλουμινένιοι κινητήρες diesel και βενζίνης εφοδιάζονται στάνταρ με τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου stop/start.

Ωστόσο το νέο Opel Astra, για το οποίο οι παραγγελίες θα ξεκινήσουν σε μερικές εβδομάδες, δεν εντυπωσιάζει μόνο με την αεροδυναμική και τους προηγμένους κινητήρες του. Διαθέτει πολλές ακόμα κορυφαίες τεχνολογίες, από τη νέα εμπρός και πίσω κάμερα μέχρι το ψηφιακό ταχύμετρο και την επόμενη γενιά συστημάτων infotainment. Περιλαμβάνει επίσης σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης E-Call. Ασύρματος φορτιστής στην κεντρική κονσόλα για smartphones διατίθεται προαιρετικά.

Το εμπρός τμήμα του νέου Astra εντυπωσιάζει με την τρισδιάστατη εμφάνιση της μάσκας. Και ενώ το εσωτερικό μεταμορφώνεται σε αίθουσα συναυλιών με το προαιρετικό, υψηλών προδιαγραφών ηχοσύστημα Bose, το Astra γίνεται ακαταμάχητο με το High Gloss Black Pack.

Πρωταθλητές απόδοσης: έως 19% χαμηλότερες εκπομπές CO2

Οι νέοι, υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες βενζίνης και diesel, που είναι οικονομικοί και ζωηροί ταυτόχρονα, υποστηρίζουν την εξαιρετική απόδοση. Οι χαμηλές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 οφείλονται επίσης στα σύγχρονα, εξατάχυτα μηχανικά κιβώτια, στο επτατάχυτο με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση (CVT) και – για πρώτη φορά στην Opel – σε ένα νέο αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων.

Οι συμπαγείς, τρικύλινδροι, turbo βενζινοκινητήρες διατίθενται με κυβισμό 1.2 & 1.4 κυβ. εκ. Αποδίδοντας ισχύ από 81kW (110hp) έως 107kW (145hp) και μέγιστη ροπή από 195 έως 236 Nm, επιτυγχάνουν την τέλεια ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και απόδοσης (NEDC1 κατανάλωση καυσίμου: στην πόλη 6,1-5,4 l/100 km, εκτός πόλης 4,0-3,8 l/100 km, μικτός κύκλος 4,8-4,4 l/100 km, 110-101 g/km CO2, WLTP2 μικτός κύκλος: 5,9-5,2, 136-120 g/km CO2, προκαταρτικές τιμές). Το Astra 1.2 συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με  ομαλές αλλαγές σχέσεων, ενώ το Astra 1.4 διατίθεται αποκλειστικά με ένα νέο, επτατάχυτο κιβώτιο με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση (CVT). Με το CVT, οι οδηγοί του Astra μπορούν να απολαμβάνουν την άνεση των αυτόματων αλλαγών σχέσεων ή να επιλέγουν οι ίδιοι τις σχέσεις μέσω επιλογέα.

Η ενσωμάτωση της υγρόψυκτης πολλαπλής εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή συμβάλλει στην ταχύτερη προθέρμανση του κινητήρα, κάτι το οποίο μειώνει τις εκπομπές ρύπων σε μία κρύα εκκίνηση.