Η νέα Mercedes-Benz GLC – Δυναμική, πανίσχυρη και αποκλειστικά με εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης

Η νέα GLC είναι η επιτομή της μοντέρνας, σπορτίφ πολυτέλειας. Είναι το πιο δυναμικό μοντέλο της οικογένειας οχημάτων SUV της Mercedes-Benz. Αυτό υπογραμμίζει με την πρώτη ματιά η σχεδίασή της με τις μοναδικές αναλογίες, τις εντυπωσιακές επιφάνειες, τις όμορφα διαμορφωμένες ακμές και τη σαφή διαρρύθμιση του υψηλής ποιότητας εσωτερικού χώρου. Συναρπάζει επίσης με τις επιδόσεις και την αποδοτικότητά της στην οδήγηση. Η GLC διατίθεται μόνο ως υβριδικό όχημα, είτε ως plug-in υβριδικό μοντέλο είτε ως ήπιο υβριδικό με τεχνολογία 48 volt και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό. Το plug-in υβριδικό μοντέλο προσφέρει αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων (WLTP) που την καθιστά ιδανική για καθημερινή κυρίως ηλεκτρική οδήγηση. Η GLC κινείται άνετα σε κάθε έδαφος – τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου – και εντυπωσιάζει με την άνεση και την ευελιξία της. Το νέο σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα κάνει την οδήγησή της πολύ πιο ευκίνητη και ασφαλή. Εκτός δρόμου, εντυπωσιάζει με πολυάριθμα χαρακτηριστικά όπως το σύστημα 4MATIC στον βασικό εξοπλισμό, η αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση εκτός δρόμου στα μοντέλα plug-in, η οθόνη off-road και το «διαφανές καπό».

Οι υψηλές προδιαγραφές της νέας GLC είναι εμφανείς στην παραμικρή λεπτομέρεια. Για παράδειγμα, με την τελευταία γενιά του συστήματος infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακή και ευφυής – τόσο το υλικό όσο και το λογισμικό έχουν πραγματοποιήσει ένα άλμα προόδου, με την υψηλής ευκρίνειας εικόνα στην οθόνη του οδηγού και την κεντρική οθόνη να διευκολύνουν τον έλεγχο τόσο του οχήματος όσο και των λειτουργιών άνεσης. Οι δύο οθόνες LCD προσφέρουν μια ολιστική εμπειρία αισθήσεων καθώς οι πληροφορίες παρουσιάζονται με σαφώς οργανωμένο τρόπο. Η πλοήγηση πλήρους οθόνης παρέχει στον οδηγό βέλτιστη καθοδήγηση στη διαδρομή. Η επαυξημένη πραγματικότητα MBUX για πλοήγηση διατίθεται προαιρετικά. Μια κάμερα καταγράφει τον περιβάλλοντα χώρο μπροστά από το όχημα. Η κεντρική οθόνη δείχνει τις κινούμενες εικόνες, ενώ επάνω της προβάλλονται εικονικά αντικείμενα, πληροφορίες και δείκτες ως υπέρθετα στοιχεία όπως, μεταξύ αυτών, σήματα κυκλοφορίας, βέλη κατεύθυνσης, συστάσεις αλλαγής λωρίδας και αριθμοί οδών. Έτσι, διευκολύνεται σημαντικά η πλοήγηση, ειδικά σε αστικές περιοχές.

Η ικανότητα διαλόγου και μάθησης του φωνητικού βοηθού «Hey Mercedes» βασίζεται σε υπερσύγχρονους αλγορίθμους που του επιτρέπουν να προσαρμόζεται διαρκώς περισσότερο στις επιθυμίες και τις προτιμήσεις του χρήστη. Οι πάροχοι streaming μουσικής μπορούν να ενσωματώνονται απρόσκοπτα στο MBUX και, συνεπώς, οι πελάτες μπορούν να απολαμβάνουν μια εξατομικευμένη μουσική εμπειρία στο αυτοκίνητό τους. Με τη λειτουργία MBUX Smart Home, η GLC γίνεται ένα κινητό κέντρο ελέγχου για το σπίτι: η θέρμανση και ο φωτισμός, τα παντζούρια και οι ηλεκτρικές συσκευές μπορούν να παρακολουθούνται και να ελέγχονται εξ αποστάσεως.

 

 

Εσωτερικό: μοντέρνα, σπορτίφ πολυτέλεια

Καλώς ήρθατε στην μοντέρνα, σπορτίφ πολυτέλεια της Mercedes-Benz. Αυτό το μήνυμα μεταδίδει το εσωτερικό της νέας GLC με εξοπλισμό AVANTGARDE Line χωρίς καμία άλλη προσθήκη. Το ταμπλό οργάνων είναι σαφώς διαρθρωμένο. Το επάνω τμήμα μοιάζει με φτερό και διαθέτει νέα, επίπεδα στρογγυλά στόμια αεραγωγών που θυμίζουν τα αεροδυναμικά καλύμματα κινητήρα αεροσκάφους, ενώ το κάτω τμήμα εκτείνεται με τον πλούσιο διάκοσμό του αρμονικά μέχρι την κεντρική κονσόλα. Η υψηλής ανάλυσης οθόνη LCD 12,3 ιντσών (31,2 cm) στη θέση του οδηγού μοιάζει να αιωρείται ελεύθερα μπροστά από το ταμπλό σε σχήμα φτερού. Η κεντρική οθόνη 11,9 ιντσών (30,2 cm) ορθώνεται αρμονικά από την κεντρική κονσόλα, χωρίς καθόλου ενώσεις, και μοιάζει επίσης να αιωρείται πάνω από τον διάκοσμο του ταμπλό. Όπως το ταμπλό οργάνων, έτσι και η οθόνη είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό.

Τα δύο άκρα του ταμπλό οργάνων πλαισιώνονται από τη μοντέρνα, εξαιρετικά λιτή σχεδίαση των επενδύσεων των θυρών. Αντανακλώντας τη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, το μπροστινό της τμήμα αποκτά τη μορφή ενός μεταλλικού στοιχείου προηγμένης τεχνολογίας. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως χειρολαβή και περικλείει τα χειριστήρια των ηλεκτρικών παραθύρων. Ένα άλλο κύριο χαρακτηριστικό είναι η μονάδα χειρισμού με τα ενσωματωμένα χειριστήρια ρύθμισης για τα καθίσματα και τη λαβή ανοίγματος πόρτας.

Η πρωτοποριακή σχεδίαση των καθισμάτων της νέας GLC παίζει με τις επίπεδες και καμπύλες επιφάνειες, χαρίζοντας οπτική ελαφρότητα. Τα προσκέφαλα και η καλυμμένη σύνδεσή τους με την πλάτη του καθίσματος έχουν επανασχεδιαστεί. Η νέα GLC διατίθεται με δερμάτινο ταμπλό οργάνων και ακμές παραθύρων σε εμφάνιση δέρματος νάπα (προαιρετικά, βασικός εξοπλισμός στη γραμμή AMG). Ορισμένα διακοσμητικά στοιχεία διαθέτουν καινοτόμες επιφάνειες όπως, μεταξύ άλλων, οι νέες επενδύσεις ξύλου με ανοικτούς πόρους σε καφέ αποχρώσεις, καθώς και μια επένδυση μαύρου ξύλου με ανοικτούς πόρους που ενσωματώνει ένα λεπτό ένθετο αλουμινίου κατά μήκος του ταμπλό.

 

 

Κινητήρες: συστηματικά εξηλεκτρισμένα τετρακύλινδρα μηχανικά σύνολα

Η νέα GLC διατίθεται μόνον ως υβριδικό όχημα, είτε ως plug-in υβριδικό μοντέλο είτε ως ήπιο υβριδικό με τεχνολογία 48 volt και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG). Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει αποκλειστικά τετρακύλινδρους κινητήρες από την τρέχουσα οικογένεια αρθρωτών κινητήρων (FAME) της Mercedes-Benz. Αντίστοιχα, με τον εξηλεκτρισμό βάσει αναγκών, η γκάμα κινητήρων συμβάλλει σημαντικά στην ευελιξία του διεθνούς δικτύου παραγωγής. Τέσσερις από αυτούς τους κινητήρες είναι ήπιες υβριδικές μονάδες που ενισχύονται έξυπνα στις χαμηλές στροφές από μια ενσωματωμένη μίζα-δυναμό δεύτερης γενιάς (ISG). Τρεις ακόμη εκδόσεις κινητήρων είναι πλήρως υβριδικές μονάδες με πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ 100 kW και ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων.

Η ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) εξασφαλίζει άριστη απόδοση ενέργειας. Το σύστημα περιλαμβάνει το ηλεκτρικό κύκλωμα 48 volt, το οποίο επιτρέπει λειτουργίες όπως «κύλιση», ενίσχυση ή ανάκτηση ενέργειας και, ως εκ τούτου, σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου. Επιπλέον, η εκκίνηση των κινητήρων γίνεται πολύ γρήγορα και άνετα χάρη στην ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG), με αποτέλεσμα η λειτουργία Start-Stop να είναι σχεδόν ανεπαίσθητη για τον οδηγό, όπως και η μετάβαση από την ελεύθερη κύλιση με απενεργοποιημένο κινητήρα στην έντονη επιτάχυνση με ισχύ από τον κινητήρα. Στο ρελαντί, η έξυπνη αλληλεπίδραση ανάμεσα στην ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης φροντίζει για εξαιρετικά ομαλή λειτουργία.

Υβριδικά plug-in μοντέλα: Ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων (WLTP)

Η GLC έχει επίσης αποκτήσει το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης τέταρτης γενιάς. Αξιοποιώντας τους ίδιους βασικούς κινητήρες, ο εξηλεκτρισμός έχει κάνει άλλο ένα μεγάλο βήμα. Με ηλεκτρική ισχύ πλέον 100 kW, ροπή στρέψης 440 Nm και συνολική ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων (WLTP), οι καθημερινές διαδρομές μπορούν ουσιαστικά να γίνονται εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά. Το βελτιωμένο υβριδικό πρόγραμμα οδήγησης φροντίζει για ηλεκτρική οδήγηση στα τμήματα της διαδρομής που ενδείκνυνται περισσότερο. Για παράδειγμα, η ηλεκτρική οδήγηση έχει προτεραιότητα σε μεγαλύτερες διαδρομές εντός αστικών περιοχών. Είτε με έναν από τους δύο βενζινοκινητήρες είτε με τον πετρελαιοκινητήρα, τα plug-in υβριδικά οχήματα, δεν είναι απλώς πολύ αποδοτικά, αλλά και εξαιρετικά δυναμικά στην οδήγηση.

Δύο προγράμματα οδήγησης επιτρέπουν στον οδηγό να χρησιμοποιήσει τις δυνατότητες του συστήματος κίνησης plug-in άκρως στοχευμένα:

·         BATTERY HOLD: Προτεραιότητα δίνεται στη διατήρηση της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης, π.χ. όταν έχει προγραμματιστεί για αργότερα οδήγηση στο κέντρο της πόλης ή σε ζώνη χαμηλών εκπομπών. Το υβριδικό σύστημα κίνησης επιλέγει το κατάλληλο πρόγραμμα ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και την απόσταση.

·         ELECTRIC: Ηλεκτρική οδήγηση έως 140 km/h, ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας, ενεργοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το σημείο πίεσης του πεντάλ γκαζιού.