Toyota Concept-i: Ο Κιτ του μέλλοντος!

H Toyota έδωσε μια πρόγευση από το αυτοκίνητο του αύριο.

Το Toyota Concept-i έρχεται να επεκτείνει την πληθώρα καινοτομιών – που εξέχουσα θέση έχουν τα συστήματα υποβοήθησης και το σύστημα αυτόνομης οδήγησης- με ένα προηγμένο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) που ονομάζεται “Yui”. Ποια είναι η δουλειά του Yui; Nα μπορεί να «αποστηθίζει» σταδιακά τον τρόπο οδήγησης του οδηγού, να μαθαίνει το πρόγραμμά του, τους συχνούς σταθμούς του και άλλα, που έχουν σχέση με την καθημερινή οδήγηση. Όπως να «βλέπει» τις αντιδράσεις του, αλλά και διάφορες προτιμήσεις του, όπως τους αγαπημένους του σταθμούς στο ράδιο, τη θέση οδήγησης που προτιμάει κ.α.

Επίσης, όπως αναφέρει η ιαπωνική φίρμα, τα οποία παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες στην έκθεση τεχνολογίας CES στο Λας Βέγκας, τα συστήματα αυτά περιλαμβάνουν οπτικά και απτικά ερεθίσματα που παρακολουθούν την κατάσταση του οδηγού, τόσο στην αυτόνομη όσο και στην κανονική οδήγηση. Στόχος του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης να τον προειδοποιεί – εφόσον το κρίνει απαραίτητο – πχ όταν αντιμετωπίζει πχ σημάδια κόπωσης, είναι κουρασμένος – όπως το σημερινό Drive Alert σε πολλά οχήματα γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών – κ.α.

Στην εξωτερική του εμφάνιση, το Toyota Concept-i είναι ένα ιδιαίτερα φουτουριστικό αυτοκίνητο με εμφάνιση που παραπέμπει σε διαστημικό όχημα. Τη συγκεκριμένη εμφάνιση την έχει επιμεληθεί το ερευνητικό κέντρο προηγμένων σχεδιαστικών εφαρμογών της Toyota στην Καλιφόρνια.  Όπως ανέφεραν οι επικεφαλείς του πρωτοποριακού αυτού οχήματος είναι το Toyota Concept-i να χρησιμοποιεί πρωτίστως την τεχνητή νοημοσύνη Yui με στόχο να αποφεύγει πλήρως οποιαδήποτε εμπλοκή του με τροχαίο ατύχημα, συμβάλλοντας στη δραστική μείωση των θανάτων και τραυματισμών.

Η Toyota δεν αποκαλύπτει το κινητήριο σύστημα του Concept-i, αν και το πιθανότερο είναι να έχει κάποιας μορφής ηλεκτροκίνηση. Ιδιαίτερα προηγμένο είναι και το εσωτερικό του, όπως το σύστημα πολυμέσων interface, στο οποίο απουσιάζει η «κλασική» οθόνη αφής, και  το οποίο η ιαπωνική φίρμα το αναφέρει ως «οπτική αναπαράσταση» της τεχνητής νοημοσύνης μέσω του οποίου, γίνεται και η οποιαδήποτε επικοινωνία ανάμεσα στον οδηγό και τους επιβαίνοντες.