Tα καινοτόμα πιστόνια χάλυβα της Mercedes-Benz συμβάλλουν στην οικονομία καυσίμου. 

Τα πλεονεκτήματα όσον αφορά στην κατανάλωση είναι σημαντικά, ενώ γίνονται πιο εμφανή στις χαμηλές και μεσαίες καθημερινές ταχύτητες.

Δύο έως τέσσερα τοις εκατό χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2 – επιτυγχάνεται στους κινητήρες της Mercedes-Benz,  που είναι εξοπλισμένοι με καινοτόμα πιστόνια χάλυβα σε συνδυασμό με περίβλημα από κράμα ελαφρού σιδήρου.

Με την πρώτη ματιά, ο συνδυασμός περιβλήματος αλουμινίου με πιστόνια από χάλυβα φαίνεται προβληματικός, διότι ο χάλυβας διαστέλλεται λιγότερο όταν θερμαίνεται σε σχέση με το αλουμίνιο. Επιπλέον, ο χάλυβας παρουσιάζει χαμηλότερη αγωγιμότητα στη θερμότητα και είναι πιο βαρύς – γι’ αυτόν το λόγο μέχρι σήμερα χρησιμοποιούνταν πιστόνια αλουμινίου.

Παρ όλ’ αυτά οι σχεδιαστές κινητήρων στη Στουτγάρδη κατάφεραν να μετατρέψουν αυτά τα μειονεκτήματα σε πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα, η μικρή διαστολή του χάλυβα όταν αυξάνουν οι λειτουργικές θερμοκρασίες, εξασφαλίζει ότι θα αυξάνεται ο κενός χώρος μεταξύ πιστονιού και περιβλήματος, κι έτσι ελαττώνεται η τριβή κατά 40 έως 50%. Παράλληλα, η μεγαλύτερη ανθεκτικότητα του χάλυβα εξασφαλίζει τη δυνατότητα σχεδιασμού ενός συνεπτυγμένου και ελαφρού πιστονιού. Τέλος, η χαμηλότερη θερμική αγωγιμότητά του, οδηγεί σε υψηλές θερμοκρασίες των συστατικών, κι έτσι βελτιώνεται η θερμοδυναμική αποδοτικότητα με μεγαλύτερη απόδοση ανάφλεξης και μειωμένο χρόνο καύσης.

Ωστόσο, τα πιστόνια χάλυβα που χρησιμοποιούνταν στο παρελθόν δεν ήταν αρκετά κατάλληλα για να συνδυαστούν με περιβλήματα κινητήρα από αλουμίνιο. Η Mercedes-Benz κλήθηκε να σχεδιάσει το πιστόνι από την αρχή. Τα χαλύβδινα πιστόνια με μοντέρνο σχεδιασμό, που χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά στον πετρελαιοκινητήρα V6 στην E 350 BlueTEC, φέρουν στη μαζική παραγωγή προστατευτικό περίβλημα αλουμινίου με επένδυση χιτωνίου κυλίνδρου NANOSLIDE . Πρόκειται για εκδόσεις υψηλής τεχνολογίας, που κατασκευάζονται από υψηλού βαθμού, ανθεκτικό χάλυβα. Αυτό αποτελεί μεγάλη πρόκληση για τον προμηθευτή πιστονιών, γιατί τα νέα πιστόνια υπερ-υψηλής αντοχής είναι απαιτητικά και κατά την παραγωγή.