One Pedal Driving : Φρενάρισμα με το πεντάλ του γκαζιού

Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Opel δίνει πολλαπλές λύσεις, με νέα συστήματα που προάγουν την οικολογική οδήγησης.

Το Ampera-e έχει ακόμα περισσότερα να προσφέρει: το επαναστατικό, ηλεκτρικό μοντέλο, υπόσχεται ξεκούραστα και σχεδόν αθόρυβα ταξίδια ενώ παράλληλα επαναφορτίζει τις μπαταρίες του εν κινήσει. Για το σκοπό αυτό, ο οδηγός χρειάζεται να αφήνει το γκάζι στο “Drive” mode.

Το Ampera-e ανακτά αυτόματα ενέργεια κατά το ρολάρισμα αφού ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια. To λεγόμενο ‘φρένο κινητήρα’ ενισχύεται όταν ο οδηγός επιλέξει το “Low” mode, αυξάνοντας και την ανάκτηση ενέργειας. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να αλλάξει σε “Regeneration on Demand” για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας μέσω ενός μοχλού πίσω από το τιμόνι.

Η ροπή αντίστασης του μοτέρ είναι τόσο υψηλή στα “Low/Regen on Demand” modes ώστε το πεντάλ του φρένου δεν χρειάζεται να πατηθεί για μείωση της ταχύτητας μέχρι να σταματήσει τελείως το όχημα σε κανονική κυκλοφορία. Επομένως, το Ampera-e μπορεί να ελέγχεται μέσω του πεντάλ του γκαζιού (One Pedal Driving). Ωστόσο, ο οδηγός πρέπει να πατήσει κανονικά φρένο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Τα πρώτα μοντέλα προσομοίωσης δείχνουν ότι οι οδηγοί μπορούν να αυξήσουν την αυτονομία μέχρι 5% συγκριτικά με το “Drive” mode, όταν εφαρμόζουν “One Pedal Driving” με αντίστοιχη πλήρη ανάκτηση ενέργειας σε συνθήκες αργής κυκλοφορίας (με συχνά ‘σταμάτα-ξεκίνα’).

Η μέγιστη ροπή των 360 Nm ευθύνεται για το σπορ χαρακτήρα του νέου Opel. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 150 kW/204 hp. Στην εκκίνηση από στάση στα φανάρια και κατά την είσοδο στον αυτοκινητόδρομο, φαίνονται οι ιδιαίτερες ικανότητες του Opel Ampera-e. Το συμπαγές μοντέλο επιταχύνει από στάση στα 50 km/h σε μόλις 3,2 δεύτερα, ενώ η εν κινήσει επιτάχυνση 80 – 120 km/h, που είναι τόσο σημαντική στις προσπεράσεις επιτυγχάνεται σε 4,5 δευτ. (προκαταρτικές τιμές). Η τελική ταχύτητα περιορίζεται από τον ηλεκτρονικό κόφτη στα 150 km/h προς όφελος της συνολικής αυτονομίας.