Ο νέος τρόπος μέτρησης κατανάλωσης καυσίμου και ρύπων

Οι αυστηρότερες προδιαγραφές μείωσης των ρύπων που ορίζει η Ε.Ε. έρχονται και μαζί και τα βαρύτατα πρόστιμα που προβλέπονται για όσες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα συμμορφωθούν.

Έως το 2022, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να έχουν πιάσει ένα δύσκολο – προς το παρόν στόχο: η συνολική γκάμα των μοντέλων τους να εκπέμπει κατά μέσο όρο 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.

Η ηλεκτροκίνηση είναι η πρώτη λύση, που θα μειώσει σημαντικά τον μέσο όρο εκπομπών ρύπων, ενώ, πλέον, οι περισσότερες εταιρείες αποτάσσουν από την γκάμα τους κινητήρες μεγάλου κυβισμού, προσφέροντας μοτέρ μικρού κυβισμού με νέες τεχνολογίες που καταφέρνουν να κρατάνε υψηλές αποδόσεις – σε ροπές και ισχύ – και να μειώνουν σημαντικά τις εκπομπές ρύπων.

Ακόμα πιο άμεση είναι η εφαρμογή του νέου συστήματος υπολογισμού των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου που ακούει στο όνομα WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) και αντικαθιστά τον προηγούμενο (NEDC). Ο νέος τρόπος υπολογισμού προβλέπει σύστημα μέτρησης σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης σε καθημερινούς δρόμους , κάτι που έως τον Σεπτέμβριο του 2019 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί. Μέχρι το 2021 ο WLPT θα έχει αντικαταστήσει πλήρως τον NEDC. Πρακτικά ο νέος τρόπος υπολογισμού μέτρησης της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 είναι και ο πιο σωστός. Θα ισχύει για όλα τα μοντέλα, ντίζελ, βενζίνης , ηλεκτρικά, υβριδικά. Ο κύκλος οδήγησης WLTP διαιρείται σε τέσσερα τμήματα με διαφορετική μέση ταχύτητα: χαμηλή, μεσαία, υψηλή και πολύ υψηλή. Κάθε τμήμα περιέχει διάφορες φάσεις οδήγησης, όπως στάση, επιτάχυνση και φρενάρισμα. Κάθε συνδυασμός κινητήρα/κιβωτίου ενός ορισμένου τύπου οχήματος δοκιμάζεται με τον πιο οικονομικό αλλά και με τον πιο ενεργοβόρο εξοπλισμό.

Συνολικά, η νέα διαδικασία μέτρησης παρέχει στους αγοραστές καινούργιων μοντέλων πιο ρεαλιστικά δεδομένα κατανάλωσης. Αρκετές εταιρείες έχουν ήδη ξεκινήσει να προετοιμάζονται για την επιβολή των νέων προτύπων πριν από αρκετά χρόνια, με αποτέλεσμα η γκάμα των επιβατικών μοντέλων τους να πληροί τις νέες απαιτήσεις.  Αυτό το έχει επιτύχει η Peugeot, η Citroen ενώ πρόσφατα και η Opel ανακοίνωσε ότι όλα τα μοντέλα της είναι πιστοποιημένα με το νέο τρόπο μέτρησης. Η Opel ξεκίνησε να δημοσιεύει τιμές κατανάλωσης σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP τον Ιούνιο του 2016 με την τρέχουσα γενιά Astra. Ανάλογες μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν και δημοσιεύτηκαν όταν λανσαρίστηκε το τρέχον Opel Crossland X. Το νέο μοντέλο μέτρησης ισχύει τόσο για επιβατικά, όσο και για τα ελαφρά φορτηγά.